Castell-Platja d’Aro s’organitza per a fer front a la crisi social i assistencial


S’ha redefinit algunes de les àrees municipals i s’ha activat un telèfon i un correu electrònic per atendre a tota la població.

La crisi del Coronavirus està generant moltes realitats paral·leles i d’una gran complexitat social i assistencial: persones que viuen el confinament completament soles, persones que no poden sortir a comprar i necessiten ajuda externa, persones afectades emocionalment o famílies amb problemes econòmics.

El fort increment de la demanda d’ajuda social i assistencial que està arribant massivament a l’àrea de Benestar Social i ha provocat que el consistori a activi un dispositiu humà i de recursos extraordinari per a detectar i atendre amb la màxima celeritat totes les situacions i, sobretot, agilitzar-ne la seva detecció . “No volem que cap família de Castell d’Aro, Platja d’Aro ni S’Agaró se senti sola ni quedi aïllada”, ens expliquen des de l’àrea de Benestar Social.

Diverses àrees municipals s’estan coordinant perquè el seu personal, des de casa fent teletreball o anant a treballar cada dia a les oficines municipals, puguin arribar a aquestes famílies i així des de serveis socials se’ls proporcioni assessorament, suport i ajuda.

A la vegada s’han posat en marxa diferents serveis relacionats, exclusivament, amb la crisi de la Covid-19, com un telèfon i correu electrònic. Ambdós canals serveixen per a resoldre dubtes i gestionar necessitats sorgides arran el brot.

El telèfon és el 665 500 190 (només trucades, no whatsapp). El correu electrònic és consultescovid19@platjadaro.com. Ambdós serveis funcionen cada dia de la setmana entre les nou del matí i les vuit del vespre.

A banda, l’Ajuntament, està telefonant a totes les persones que estan vinculades als serveis municipals de joventut, serveis socials, casa lila, llar d’infants, espais familiars i programa dinamització comunitària. Les trucades van començar la setmana passada i estan permetent arribar a unes 800 persones i famílies.

Tanmateix, el consistori vol arribar a tota la població i fa una crida perquè tothom que necessiti assessorament o ajuda, s’hi posi en contacte mitjançant el telèfon (665 500 190) o el correu electrònic (consultescovid19@platjadaro.com). El primer contacte permet establir un protocol de seguiment de cada cas.

A més, des de l’Ajuntament, també estan contactant amb totes les persones majors de 65 anys de la població per saber com es troben i posar-se a la seva disposició per ajudar-los en qualsevol moment.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *