Dibuixos, pintures, escultures i instal·lacions de l’artista, Olga Andrino, a Castell d’Aro

La mostra pot visitar-se fins al 3 de juliol

Olga Andrino (Àvila, 1959) exposa el conjunt multidisciplinari Absències i multituds al Castell de Benedormiens de Castell d’Aro, fins al 3 de juliol.

La mostra, formada per dibuixos, pintures, escultures i instal·lacions, es pot visitar els caps de setmana i festius (11-13 h i 17-20 h) amb accés gratuït.

Font: Iconna/Ajuntament

El fil conductor d’aquesta retrospectiva és el discurs de les sensacions humanes en què l’individu hi deixa la seva empremta; composicions en què el missatge a transmetre esdevé fonamental, més enllà del pur formalisme estètic.

De l’exposició i de l’artista n’escriu la crítica d’art, Conxita Oliver, en la seva presentació: “la mostra aplega una selecció d’obres de les sèries més representatives que ha realitzat des de l’any 2001 fins a l’actualitat, per tal de posar accents a la seva trajectòria. El recorregut expositiu s’inicia amb Cajas (2001-2002), sèrie en la qual la caixa esdevé un dipòsit on tot té cabuda; un receptacle que emmagatzema infinitat de possibles situacions existencials i, alhora, experiències viscudes filtrades per la memòria i el record. Més endavant, durant els anys 2004 i 2005, l’artista va decidir treballar de forma despullada amb una matèria constructiva bàsica com és el ciment. Opac i tancat en si mateix, Andrino visibilitza amb la sèrie Otros espacios Otros espacios, la transformació interna d’aquest material, tot assajant diferents estructures i noves aparences. Amb el temps, el tractament volumètric guanya terreny amb la sèrie Multitudes (2009-2013) i opta per recursos texturals i corporis per subratllar la incomunicació de l’ésser humà. Són construccions vulnerables i fràgils, fetes amb residus i restes de la nostra societat industrial i que neguen el formalisme i la matèria tradicionalment entesa. Contenen, en si mateixes, la modificació i la metamorfosi que implica el pas del temps.

Font: Iconna/Ajuntament

La fisicitat i el concepte de detritus a tota l’obra d’Olga Andrino l’han dut a fer del paper de periòdic el seu component primordial. La seva producció més recent, Todo se desvanece (2019-2022), representa una vivència de pèrdua i de dol. El paper surt del quadre per arribar al marc; uns marcs que enquadren el buit, la desaparició, la vacuïtat i el no-res que queda. Gràcies a la profunda introspecció, l’avidesa de lectura i la gran curiositat, la seva obra vol arribar a conquerir els secrets més recòndits de l’estat emocional i, per això, la seva recerca s’endinsa a l’exploració de la veritat de l’ànima, afegeix Conxita Oliver, en la seva presentació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.