Consell Comarcal i Ajuntament impulsen un servei conjunt d’atenció a les persones i de caràcter tècnic
L’Ajuntament i el Consell Comarcal del Baix Empordà han firmat, aquest migdia, un conveni pioner a la comarca. Es tracta d’un acord conjunt per l’impuls del Servei Municipal d’Habitatge, que gestionaran un parell de tècnics a partir del pròxim dilluns, 9 de març. En una primera fase, segons ha explicat la regidora de Benestar Social, Pilar Ferrero, serà una Taula de l’Habitatge i el primer pas cap a la consolidació del servei.
L’alcalde, Maurici Jiménez, ha explicat que el nou servei permetrà fer una gestió molt més personalitzada i minuciosa de la realitat i problemàtiques d’habitatge que afecten la població.
El servei funcionarà tots els dilluns de les nou del matí a les dues del migdia a l’àrea de Benestar Social en el carrer de Brussel·les, número 6.
SERVEIS I TASQUES DE LA NOVA TAULA DE L’HABITATGE
Entre les tasques que realitzarà l’equip del servei hi ha la creació d’una borsa d’habitatges desocupats del territori, la gestió de la borsa de mediació per al lloguer social i de la borsa d’inclusió i allotjaments d’acollida, gestions amb privats per a l’adquisició municipal d’habitatge i/o per a la cessió de pisos a la borsa de lloguer social, fomentar un accés assequible a l’habitatge, impulsar la rehabilitació dels habitatges del municipi, dinamitzar el mercat de lloguer o la promoció del manteniment i la rehabilitació del parc d’habitatges.
Des del punt de vista administratiu, s’oferirà un Servei d’atenció al públic en matèria d’habitatge, registre electrònic de la documentació que vagi adreçada a l’Oficina d’Habitatge del Consell Comarcal, atenció a les persones en situació d’exclusió residencial (derivades per Serveis Socials), ajudar en la preparació de la documentació necessària per a poder accedir a convocatòries d’ajuts i subvencions en matèria d’habitatge, tramitació d’ajuts de lloguer, ajuts pels deutes de lloguer i d’hipoteca per evitar que el ciutadà perdi el seu habitatge de residència habitual, tramitar ajuts per a persones desnonades, generar alta dels expedients de cèdules d’habitabilitat del municipi i lliurament de còpies de Certificats i de Cèdules d’Habitabilitat o tasques administratives dels Informes d’Adequació dels Habitatges INF01 i INF04 per a persones que volen reagrupar un familiar o bé han de renovar permisos.
El servei tindrà un cost anual de vint mil euros i el conveni és prorrogable. El president del Consell Comarcal, Joan Loureiro, ha avançat que altres municipis de la comarca ja han mostrat interès per aquest model de col·laboració en matèria d’habitatge.