Aquesta ruta permet unir dues vies verdes clàssiques: la ruta del Carrilet i la ruta del Tren Petit.
El nou tram té un recorregut de 3,3 quilòmetres. Les obres van allargar-se fins a Setmana Santa.
El projecte ha inclòs diverses actuacions, en els dos termes municipals.
A Castell-Platja d’Aro el recorregut és paral·lel a la costa i dona accés al veïnat Politur, al camí de ronda nord, a la carretera de circumval·lació, i enllaça amb l’àrea comercial del centre. A Calonge i Sant Antoni dona accés a diferents urbanitzacions, tres càmpings i diversos hotels.
Un tram discorre en paral·lel a la carretera comarcal de Palamós a Sant Feliu de Guíxols (C-253) i també s’ha ampliat el pont d’aquesta carretera sobre l’accés al càmping Cala Gogo.
El traçat s’ha projectat de manera que es puguin aprofitar al màxim infraestructures existents i l’espai disponible. Per això, s’han executat actuacions en diferents seccions: en els trams on la nova via discorre paral·lela a la carretera, amb paviment asfàltic, i en els trams on la via discorre paral·lela a la vorera o per zones verdes, amb sòl de ciment.
El pressupost total de les obres del projecte ha estat de 771.286,49 € (IVA inclòs), i s’ha cofinançat amb un ajut FEDER de la Unió Europea de 318.713,43 € (50% de la despesa elegible), la Diputació de Girona ha invertit 140.861,26 €, l’Ajuntament de Calonge i Sant Antoni ha aportat 199.397,32 €, l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro hi ha destinat 80.642,32 €, i la Generalitat de Catalunya hi ha participat amb una subvenció de 36.990,90 € per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme.
Integrant el nou tram, i a través de carrils bici urbans gestionats pels ajuntaments de cada municipi i l’actual ruta Pirinexus, han quedat enllaçades la via verda del Carrilet i la via verda del Tren Petit i s’ha ampliat la xarxa de rutes en bicicleta i a peu del Baix Empordà.