La Unitat de Joventut de l’Ajuntament i l’INS Ridaura han impulsat aquest dimarts, 16 de juny, una jornada de sensibilització per prevenir els riscos associats a les sortides de festa entre l’alumnat de 4t d’ESO. L’activitat s’ha emmarcat en el projecte de salut que Joventut desenvolupa al centre educatiu i ha tingut lloc de 9.30 a 12.00 h a la Sala Polivalent de Castell d’Aro.
Sota el lema “Sortim junts, tornem junts”, la proposta ha volgut apropar els joves a situacions reals que poden viure en una nit de festa i fomentar la presa de consciència sobre conductes de risc.
La jornada s’ha desenvolupat com una experiència immersiva i interactiva. L’espai s’ha transformat en una discoteca simulada, anomenada BE IN, i ha aprofitat l’arquitectura del recinte per recrear un recorregut complet: des de la cua d’entrada, passant per la pista i la barra, fins a la sortida i el retorn a la carretera, on s’han plantejat possibles situacions de risc.

La dinàmica s’ha basat en el format “Temps Mort” (Stop & Go). La performance ha avançat de manera natural fins que, davant determinades actituds o situacions, s’ha activat un tall sobtat de música amb una sirena del DJ. En aquell moment, l’acció s’ha aturat i l’alumnat ha participat en espais de reflexió i debat sobre el que acabava de passar i les seves possibles conseqüències.

Hi han participat diferents agents del territori que han aportat la seva mirada professional: la Policia Local, els Bombers de la Vall d’Aro, la Unitat de Joventut, la Comissió d’Igualtat i Diversitats del municipi i el programa Salut i Escola.

La proposta ha volgut anar més enllà de la teoria i ha convertit la prevenció en una experiència vivencial, amb l’objectiu de reforçar la responsabilitat individual i col·lectiva dels joves en els seus moments d’oci.

