El Cisne tancarà les portes després de gairebé 70 anys d’història a Platja d’Aro

Platja d’Aro perdrà aquest cap de setmana un dels seus establiments més emblemàtics. La pastisseria El Cisne, oberta des de l’any 1959, abaixarà definitivament la persiana aquest diumenge 31 de maig després de gairebé set dècades formant part de la vida quotidiana del municipi.

Més enllà de la seva activitat comercial, El Cisne ha estat durant anys un espai de trobada per a diverses generacions de veïns i visitants. Situat en plena avinguda principal, el negoci ha estat testimoni de la transformació turística i comercial de Platja d’Aro, des dels primers estius del boom turístic fins a l’actualitat.

Amb el seu tancament desapareix també una part d’aquell comerç familiar i de proximitat que durant dècades va donar identitat al municipi. En els últims anys, diversos establiments històrics han anat deixant pas a noves marques i franquícies, modificant progressivament el paisatge comercial del centre.

La història d’El Cisne està estretament vinculada a la família Albertí, una de les nissagues que va impulsar diferents negocis vinculats a l’oci i la restauració a Platja d’Aro durant la segona meitat del segle XX. El local va ser fundat per Jordi Albertí i, des de fa anys, estava gestionat per Rosa Corominas.

Com a testimoni d’aquells primers anys, a continuació es reprodueix l’article i el cartell publicats pel setmanari Àncora de Sant Feliu de Guíxols el 4 de juny de 1959, en què s’anunciava l’obertura d’El Cisne prevista per al 6 de juny del mateix any.

En un reportatge publicat recentment a El Punt Avui, el periodista Marc Salgas recull algunes de les anècdotes que han marcat la trajectòria del negoci. Entre elles, el sobrenom popular de “Las Vegas” amb què alguns coneixien El Cisne als seus inicis, a causa de la il·luminació cridanera que tenia en una època en què encara hi havia pocs establiments oberts al municipi.

El mateix article també recorda el pas de personatges coneguts per la terrassa del local, com Salvador Dalí, Demis Roussos o Manolo Escobar, convertint El Cisne en un dels punts habituals de trobada del Platja d’Aro més social i estiuenc.

Ara, després de gairebé 70 anys d’activitat, el tancament del negoci deixa una barreja de nostàlgia i reconeixement entre molts clients habituals, que durant dècades han convertit aquest establiment en part dels seus records personals i familiars.

Hola 👋
Benvingut al diari digital

de Ràdio Platja d'Aro.

Subscriu-te i rep les últimes notícies a la teva bústia, cada dia.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.