La Santa Market, l’espai d’oci transversal situat al Santa Cristina Horse Club de Santa Cristina d’Aro, es consolida en la seva setena edició com el market de referència del sud d’Europa, un esdeveniment ja de vocació internacional que no ha deixat de créixer des que va obrir les portes fa set anys.
Més de 240.000 persones han visitat La Santa durant els 52 dies ininterromputs (del 7 de juliol al 27 d’agost), fet que suposa un rècord absolut d’assistència, impacte econòmic i repercussió mediàtica.
Amb una oferta gastronòmica de 36 operadors, més de 100 expositors, 240 actuacions musicals i una infinitat d’activitats diàries per a tots els públics, La Santa ho ha tornat a aconseguir: ha estat, un any més, el punt de trobada per excel·lència de l’estiu a la Costa Brava.
La temporada ha estat marcada pel bon temps i per novetats com ara la incorporació del restaurant pop-up Cañitas Maite i l’espectacle eqüestre de l’artista Santí Serracamps, La mar de lliure.
Una altra fita d’aquest estiu ha estat l’augment substancial de visitants estrangers, principalment francesos, belgues i holandesos. També italians, alemanys, suïssos i russos han passat aquest estiu per La Santa per gaudir d’una oferta d’oci transversal, per a tots els gustos, edats i sensibilitats, on la música es dona cita amb l’artesania, les activitats infantils i la millor gastronomia en format street food.
Per la seva banda, el públic nacional ha demostrat la seva connexió amb un market que va obrir les portes fa set anys per revolucionar els vespres i nits a la Costa Brava. Segons el director general de La Santa, Julio Rico, “ha estat aquest any 2023 quan hem assolit plenament tots els objectius que ens vam marcar el 2017. Des de llavors, no hem deixat de créixer i hem comptat amb el suport d’un públic incondicional que ens ha fet costat des del principi”.
Per a Rico és hora de marcar-se noves fites per a la pròxima edició. “Un cop complerts els objectius fixats, ha arribat el moment de plantejar nous horitzons de cara als cinc anys vinents, pensant sempre en la millora contínua de l’experiència del visitant, que per a nosaltres es troba sempre al centre”, conclou Rico.