Al voltant de Sant Joan, diferents franquicies van començar a lluir el cartell de les rebaixes en els seus aparadadors. Inclús, en els darrers dies, algunes cadenes promocionen segones rebaixes amb descomptes que s’enfilen fins al 60%.
Peró, la data recomanada pel Consell Assessor de Comerç de la Generalitat de Catalunya per a l’inici del període de Rebaixes d’Estiu continua essent el primer cap de setmana de juliol.
Encara que aquest any, el mateix Consell Assessor de Comerç, ha fixat l’inici de les Rebaixes d’Estiu a aquest divendres, 30 de juny, per la coincidència amb el començament del cap de setmana.
Els descomptes irresistibles en la gran majoria dels articles es prolongaran fins al 31 d’agost.
L’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya té una guia amb diferents recomanacions:
- Els establiments poden decidir lliurement si fan o no rebaixes –no hi estan obligats–. Les temporades habituals són l’hivern i l’estiu i, anualment, el Consell Assessor de la Generalitat en Matèria de Comerç proposa les dates recomanades d’inici i de finalització de les temporades de l’any següent, atenent, en cada moment, les demandes del sector comercial.
- La venda en rebaixes s’ha d’anunciar amb aquesta denominació i amb el detall del període durant el qual es durà a terme aquest tipus de venda.
- Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat. No es poden destinar a les rebaixes productes defectuosos, deteriorats, desaparellats o obsolets.
- Els articles rebaixats han d’estar clarament diferenciats i mostrar el preu original i el preu rebaixat o bé el percentatge de descompte. S’entén per preu original el preu més baix que hagi tingut aquell producte en l’establiment, durant els trenta dies precedents a la data d’inici de les rebaixes.
- Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
- Informeu-vos sobre la política de canvis o devolucions per evitar sorpreses: en vendes presencials, la botiga no té l’obligació d’acceptar-los si el producte està en perfecte estat. Si ofereix la possibilitat de fer canvis i devolucions, ha d’informar clarament de les condicions per fer-ho (termini, possibles excepcions, devolució dels diners o emissió d’un val, caducitat del val, etc.).
- En el cas de les vendes per internet, disposeu d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte en productes personalitzats o fets a mida; aquells que es facin malbé amb rapidesa, com ara aliments, o els que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene; els serveis que es presten en una data concreta, com per exemple bitllets de transport, reserves d’hotel o entrades per a espectacles; etc. Consulteu més informació sobre el dret de desistiment.
- Conserveu:
- Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.
- Els catàlegs i les ofertes comercials: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
- En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi (per a més informació consulteu l’apartat Consultes i reclamacions).