Aquests dies també s’està enllestint l’obra de la primera fase del projecte que es concentra a la zona del canal més pròxima a l’Avinguda de S’Agaró
A finals de juliol, va començar el procés de trasllat de les embarcacions en els nous amarradors. Des del Port d’Aro preveuen mobilitzar unes tres-centes embarcacions abans que s’acabi el mes d’agost.
La reforma de la zona del canal més pròxima a la carretera ha comportat una reducció del nombre d’amarradors (una cinquantena menys) i la renovació integral de les instal·lacions elèctriques, d’aigua, torretes, enllumenat, control d’accessos, Wi-Fi i videovigilància.
També s’han millorat les zones de paviment més deteriorades, s’ha implementat un nou sistema de recirculació d’aigua a la dàrsena, s’ha dut a terme la substitució de les plaques del moll que formen el moll claraboia i
rehabilitació estructural dels suports i fonamentació dels molls
verticals, s’ha col·locat nou mobiliari urbà i continuen les obres de millora de l’actual bocana, amb el reforç del dic i execució d’un nou contradic.
D’altra banda, a mitjans juliol, es va tancar la primera fase de venda dels amarradors de la nova concessió i va posar-se en marxa la segona fase de venda lliure, amb la comercialització de 150 amarradors de 6 a 25 metres d’eslora. Durant la primera fase de venda, la majoria de socis van renovar la seva confiança en el Club Nàutic platjarenc.
A finals de juny, els tècnics de l’obra van anunciar que els treballs de la primera fase acabarien a finals de juliol però les feines estan allargant-se una mica més.
Després de l’estiu, han de començar les obres de la segona fase i, abans de l’estiu 2021, s’han d’haver completat les quatre fases en les quals es divideix el projecte que té per objectiu millorar l’explotació i el servei del Port Esportiu i que les instal·lacions esdevinguin un referent de modernitat i sostenibilitat.