La mostra es titula ‘Keep it wild’ i es tracta de la cinquena exposició d’enguany que acull l’equipament
El mar, els icebergs o les glaceres d’Islàndia o la Patagònia són el fil conductor d’una exposició que convida a l’espectador a reflexionar sobre la necessitat de conservar i cuidar l’entorn, la natura, el clima i el planeta. Les obres estan impreses sobre materials que no s’utilitzen habitualment com mantes de supervivència, plexiglàs o paper japonès.
Patricia de Solages va néixer i créixer a Mèxic. Va traslladar-se a França l’any 1998 coincidint amb la Copa Mundial de Futbol. Aleshores, París, ciutat que adora, va convertir-se en la ciutat adoptiva.
La mostra es pot visitar els caps de setmana i festius de les 11 a les 13 h i de les 17 a les 20 h. L’accés és lliure i el consistori també ha editat un catàleg sobre l’exposició que està disponible en el mateix Castell de Benedormiens.
Un crit per salvar la terra
Tal com explica en el catàleg, el director de la famosa associació francesa, Le Cyclop, quan Patricia de Solages s’intal·la a París, a finals dels anys noranta, se centra en la fotografia propera al documental, nodrint-la amb els seus viatges per diversos continents, però sovint també a Mèxic per encàrrec de l’estat mexicà o per a ella mateixa, on va capturar els detalls que un estranger no hi podria veure, amb imatges plenes de poesia i amor per la seva pàtria, on juga amb les ombres d’un sol que pot estar molt absent de les capitals del nord d’Europa. Algunes fotografies d’aquest període van aparèixer a la revista National Geographic.
L’any 2001, el seu treball va donar un tomb quan es trasllada a Brussel·les, amb una l’atenció vers a la natura i al medi ambient amb noves sèries al voltant de l’aigua i amb un treball fotogràfic proper al dibuix i a la pintura. Alhora, els suports de les seves imatges intensifiquen els missatges: amb Je Suis l’Eau, la impressió en plexiglàs se suma a la fredor de les glaceres de la Patagònia, i la forma circular recorda tant el planeta com la fragilitat d’aigua; Calligraphie Intime, la impressió en paper japonès reforça les
oposicions de la ruta de foc sobre el gel d’Islàndia; Keep it Wild, els icebergs i The Sea Has No Border, amb el mar, impresos sobre mantes de supervivència, criden a la urgència d’actuar a favor del clima, per salvar la terra i per protegir les dones i homes que la creuen.