Aquest matí s’ha fet la presentació de la campanya que fusiona innovació, tradició i emoció
La campanya començarà aquest divendres i s’allargarà fins al 18 de juny. A la vint-i-cinquena edició hi participen una vintena d’establiments de la ciutat. 7 restaurants oferiran un menú amb diferents plats elaborats amb peix blau, postres i begudes amb una forquilla de preus que oscil.la entre els 25 i 35 euros. Una desena de restaurants i locals de la ciutat oferiran un paquet gastronòmic que inclou un plat elaborat amb peix blau i dues copes de vi. Finalment, una sala de concerts de Sant Feliu servirà el Còctel Blau i un forn de pa vendrà un pa d’havanera i coca de pa d’havanera.
La campanya gastronòmica s’acompanyarà d’un cicle de demostracions de cuina en directe a càrrec dels restauradors. Cada dissabte, durant la campanya, a partir de les 10 del matí al Mercat Cobert es farà un showcooking de la cuina del peix blau on s’ensenyaran receptes. L’activitat estarà oberta a tothom.
Reivindicar el producte local
Durant la presentació d’aquest matí, els responsables de la campanya han recordat que va néixer de la necessitat de combatre la crisi econòmica de principis dels anys 90 i va esdevenir molt més que una campanya gastronòmica reunint professionals de fora l’àmbit culinari i una eina per situar el peix blau com un dels ambaixadors de la ciutat. També l’han reivindicat com una acció pionera, fa vint-i-cinc anys, en la promoció de la cuina de proximitat i la vocació del moviment Slowfood i que, superat el primer quart de segle, manté la seva filosofia de reivindicar el producte local, la tradició marinera, una cuina honesta, la cultura, el territori i la creativitat dels cuiners.