Quatre noves rutes pedalables en funcionament aquest estiu a la xarxa de les vies verdes de Girona 

Entre aquests nous trams hi ha l’enllaç de la Ruta del Carrilet amb la Ruta del Tren Petit, compartit per Castell-Platja d’Aro i Calonge i Sant Antoni, que està operatiu des de l’inici de la temporada turística

Les quatre noves rutes pedalables que s’han dut a terme entre la primavera i l’estiu d’enguany, i que se sumen a la xarxa de les vies verdes de Girona, són l’enllaç de la Ruta del Carrilet amb la Ruta del Tren Petit (Calonge i Sant Antoni – Castell-Platja d’Aro); la via verda de la Vall d’en Bas; la via verda del Pla Gironès Sud (Fornells – Campllong – Sant Andreu Salou – Cassà de la Selva – Llambilles); i la via verda de les Masies (Aiguaviva – Aeroport de Girona / Vilobí d’Onyar). En total, sumen gairebé 41 quilòmetres nous. 

Aquestes rutes han estat possibles gràcies al finançament provinent del Fons Europeu de Desenvolupament Regional (FEDER) gestionat per la Generalitat de Catalunya, a les aportacions de la Diputació de Girona i dels municipis implicats i a un ajut per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme.

Les noves rutes s’emmarquen en un context de gran creixement de les vies verdes i les vies de mobilitat de les comarques gironines, i afavoreixen tant l’ús turístic com, sobretot, la mobilitat quotidiana i sostenible. Per això, les actuacions s’han inclòs en els objectius de desenvolupament sostenible específics de l’eix prioritari 4: inversions per afavorir el pas a una economia baixa en carboni a tots els sectors, i dins el subobjectiu de foment de la mobilitat urbana sostenible.

La Diputació de Girona i el Consorci de les Vies Verdes n’han destacat que amb aquestes actuacions es reafirma la voluntat i compromís de teixir una xarxa de camins que vertebrin el territori i que siguin una referència en la mobilitat sostenible i saludable intermunicipal, afavorint el turisme familiar i esportiu i la mobilitat quotidiana. En els dos últims anys, el mapa de rutes per als senderistes i els ciclistes a la demarcació ha crescut en 170 quilòmetres.

El pressupost total de les obres dels quatre projectes ha estat de 4.846.119,94 d’euros (IVA inclòs), i s’ha cofinançat amb un ajut FEDER d’1.855.748,79 d’euros (50% de la despesa elegible) i per la Diputació de Girona, amb 820.182,31 euros. La resta s’ha finançat amb les aportacions dels ajuntaments de les rutes, que hi han contribuït amb 1.780.502,47 d’euros, i amb un ajut de 400.000 euros per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme de la Generalitat de Catalunya.

Des del Consorci de les Vies Verdes també han destacat que s’ha passat d’una xarxa de 110 km gestionats pel Consorci de les Vies verdes de Girona el 2004, a uns 280 km de ruta actualment.

Previsió de noves actuacions que sumaran 14 km més en tres anys

A més, en els pròxims anys ja estan previstes diverses actuacions d’ampliació i millora de rutes, gràcies a un ajut dels Planes de Sostenibilidad Turística en Destinos para entidades locales (PSTD), finançats amb el fons europeu Next Generation, que atorga 3,5 milions d’euros al Consorci de les Vies Verdes i que suposa gairebé el 100% de finançament. L’execució de les actuacions es reparteix en tres anualitats i finalitzarà el 2024.

El nou pla preveu divuit actuacions, cinc de les quals suposen la construcció de nous trams de via verda a diferents punts de la geografia gironina, vuit són de millores en vies verdes existents, quatre estan relacionades amb un projecte de difusió i promoció de les vies verdes existents, i es preveu una altra actuació que inclogui l’assistència externa de suport en la gestió de la subvenció.

Les actuacions que impliquen la construcció i adequació d’infraestructura turística permetran crear 14 km de noves vies verdes, amb un cost projectat de 3.230.253,14 d’euros. També es reforçarà la senyalització i s’ampliarà l’enllumenat públic en alguns trams, i es realitzaran diverses accions de promoció.

Enllaç de la ruta del Carrilet amb la ruta del Tren Petit

Entre Castell-Platja d’Aro i Calonge i Sant Antoni s’ha creat un nou tram de 3,3 km que ha suposat una inversió total de 776.605,09 €.

Aquest tram de via verda interurbana connecta els nuclis dels municipis de Calonge i Sant Antoni i Castell-Platja d’Aro. Al mateix temps, a través de carrils bici urbans gestionats pels ajuntaments de cada municipi i la ruta Pirinexus actual, es pot connectar també amb els nuclis de Castell d’Aro i Sant Feliu
de Guíxols (via verda del Carrilet) i amb Palamós (via verda del Tren Petit).

Els Ajuntaments de Castell-Platja d’Aro i Calonge i Sant Antoni, amb un ajut per al desenvolupament de plans de foment territorial del turisme de la Generalitat de Catalunya: han aportat 311.030,40 € (40,36% del total de l’obra.) La Diputació de Girona ha finançat el 18,28% (140.861,26 €) i la resta han provingut dels fons FEDER, 318.713,43 € (41,36% del total de l’obra).

Hola 👋
Benvingut al diari digital

de Ràdio Platja d'Aro.

Subscriu-te i rep les últimes notícies a la teva bústia, cada dia.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.