La fotògrafa mexicana, Patricia de Solages, exposa fins al 21 d’octubre en el Castell de Benedormiens de Castell d’Aro

La mostra es titula ‘Keep it wild’ i es tracta de la cinquena exposició d’enguany que acull l’equipament

El mar, els icebergs o les glaceres d’Islàndia o la Patagònia són el fil conductor d’una exposició que convida a l’espectador a reflexionar sobre la necessitat de conservar i cuidar l’entorn, la natura, el clima i el planeta. Les obres estan impreses sobre materials que no s’utilitzen habitualment com mantes de supervivència, plexiglàs o paper japonès.

Patricia de Solages va néixer i créixer a Mèxic. Va traslladar-se a França l’any 1998 coincidint amb la Copa Mundial de Futbol. Aleshores, París, ciutat que adora, va convertir-se en la ciutat adoptiva.

La mostra es pot visitar els caps de setmana i festius de les 11 a les 13 h i de les 17 a les 20 h. L’accés és lliure i el consistori també ha editat un catàleg sobre l’exposició que està disponible en el mateix Castell de Benedormiens.

u_7_5eRQ_opt

Un crit per salvar la terra

Tal com explica en el catàleg, el director de la famosa associació francesa, Le Cyclop, quan Patricia de Solages s’intal·la a París, a finals dels anys noranta, se centra en la fotografia propera al documental, nodrint-la amb els seus viatges per diversos continents, però sovint també a Mèxic per encàrrec de l’estat mexicà o per a ella mateixa, on va capturar els detalls que un estranger no hi podria veure, amb imatges plenes de poesia i amor per la seva pàtria, on juga amb les ombres d’un sol que pot estar molt absent de les capitals del nord d’Europa. Algunes fotografies d’aquest període van aparèixer a la revista National Geographic.

L’any 2001, el seu treball va donar un tomb quan es trasllada a Brussel·les, amb una l’atenció vers a la natura i al medi ambient amb noves sèries al voltant de l’aigua i amb un treball fotogràfic proper al dibuix i a la pintura. Alhora, els suports de les seves imatges intensifiquen els missatges: amb Je Suis l’Eau, la impressió en plexiglàs se suma a la fredor de les glaceres de la Patagònia, i la forma circular recorda tant el planeta com la fragilitat d’aigua; Calligraphie Intime, la impressió en paper japonès reforça les
oposicions de la ruta de foc sobre el gel d’Islàndia; Keep it Wild, els icebergs i The Sea Has No Border, amb el mar, impresos sobre mantes de supervivència, criden a la urgència d’actuar a favor del clima, per salvar la terra i per protegir les dones i homes que la creuen.

NCCOuxKw_opt

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *