La delegació, formada per representants de l’ajuntament i de les associacions d’empresaris del municipi, ja s’ha desplaçat a París, Londres i Berlín.
L’objectiu d’aquestes expedicions és conèixer de primera mà les accions i estratègies que impulsen algunes capitals europees en espais públics així com eixos i centres comercials. Els membres de la comitiva platjarenca valoren aspectes com l’accessibilitat, la mobilitat, el disseny dels aparadors, els edificis i façanes, la senyalització i la identitat visual, la política de preus i promocions, la visibilitat de la marca i el posicionament corporatiu, entre altres qüestions.
Aquests viatges, que en el cas de París van fer acompanyats de personal de l’Agència Catalana de Turisme a París, s’emmarquen dins el pla de dinamització turística i comercial de la població.
A finals de l’any passat, el ple també va donar llum verda a la creació del Consell Local de Desenvolupament Econòmic, un òrgan de participació, informació i assessorament que vol dinamitzar el sector empresarial i reforçar les sinergies entre l’administració local i la resta de sectors empresarials en àmbits com la formació especialitzada, l’emprenedoria, la promoció turística o la dinamització comercial.