700.000 euros per a la neteja, salvament, informació i seguretat a les platges

Fins al 24 de setembre, l’Ajuntament té en marxa el sistema integral de gestió de les platges de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró.

El programa ‘Fem Platja Estiu 2023’, que va començar el primer cap de setmana de juny, comporta una inversió d’uns 700.000 euros, una partida una mica inferior a l’any passat, quan eren 725.000 euros.

El programa Fem Platja!, inclou aspectes bàsics com la gestió de la neteja de la façana marítima o el disseny del pla de socorrisme, però també d’altres relacionats amb els estàndards de qualitat o la informació ciutadana.

Un conjunt d’accions mitjançant les quals s’ha assolit la renovació de diversos guardons de qualitat, pel conjunt del litoral del municipi com la Bandera Blava per a Sa Conca, la Platja Gran i Cala Rovira (i el Club Nàutic Port d’Aro); el distintiu Q de Qualitat Turística i el Pla de Qualitat en Destí del Baix Empordà a una desena d’espais públics i privats; el certificat Turisme per a tothom, en el marc del programa d’accessibilitat impulsat pel Consell Comarcal del Baix Empordà, que han renovat una desena d’espais públics i privats: i el distintiu Itinerari Blau del Camí de Ronda de S’Agaró.

El servei de salvament a càrrec de ProActiva, està vigent també de començament de juny fins al darrer diumenge de setembre. Està present a la Platja Gran, Cala Rovira i Sa Conca, de dilluns a diumenge (de les 10 a les 18 h els mesos de juny i setembre, i de les 10 a les 19 h durant els mesos de juliol i agost), amb 15 o 25 socorristes i 7 o 9 punts de vigilància actius, segons el moment de l’estiu (setmanes de baixa o alta ocupació). En temporada alta hi ha cinc punts de socors, set cadires de vigilància, una torre i un Punt de Vigilància Avançat, que va estrenar-se l’any passat. També disposa de servei propi d’embarcació de rescat; motocicleta per a desplaçaments interns; disposen de desfibril·ladors fixos i mòbils, i un punt autònom de SOS a Cala del Pi; i es distribueixen braçalets per facilitar la localització de possibles infants extraviats.

A més, es vetlla per aplicar mesures d’accessibilitat que facilitin el gaudi del bany a les persones amb necessitats especials de mobilitat.

Destaca la instal·lació d’espais per atendre aquestes persones i els seus acompanyants a tots els punts de socors on hi ha una plataforma sobre la sorra, coberta amb una carpa, i connectada amb una de les passeres que uneixen la zona de vianants i el trencaones.

També s’ofereix el servei de cadires amfíbies, jocs de crosses amfíbies, grues d’elevació i les línies de vida que faciliten l’entrada i sortida de les persones amb dificultats de mobilitat.

També es pot gaudir del Miniclub que funciona cada dia de 10 a 13 h i de 17 a 19 h. Hi ha el servei de Miniclub per a famílies amb nadons fins a 2 anys amb un mòdul específic amb múltiples serveis. També Miniclub cada matí de 10 a 13 h per a infants de 3 a 12 anys en un espai dinamitzat amb monitoratge (estada màxima d’una hora). I cada tarda Familygrup de 17 a19 h amb un programa d’activitats per a tota la família: tallers, jocs, treballs manuals o animació.

En relació amb els serveis als usuaris, l’any passat van estrenar-se uns vestidors de fusta de lliure accés. També s’ha instal·lat plataformes de descans i joc que floten dins la zona abalisada.

Es manté l’oferta d’àmbit privat dels darrers anys amb diverses guinguetes de restauració, punts de lloguer de gandules i ombrel·les, propostes d’esports nàutics i creuers marítims.

En matèria d’informació hi ha col·locats cartells amb temes d’interès general i en els mòduls de socorrisme informació d’interès sobre el servei de salvament, els guardons de qualitat de les platges, la normativa de la Bandera Blava, el compromís de qualitat ambiental o mapes de serveis que els usuaris hi poden trobar (lavabos, punts de socors, passeres adaptades, etc.). La participació de l’usuari es vehicula mitjançant un telèfon únic i directe del Servei de Platges i amb bústies de suggeriments i enquestes mitjançant codis QR.

S’ha abalisat i col·locat boies per a delimitar la zona de bany. I s’han instal·lat, per sisè estiu consecutiu, boies de cortesia a la Cala del Pi, perquè puguin fondejar-hi embarcacions.

Una de les tasques principals del programa són les accions de manteniment i neteja. L’empresa concessionària, GBI Serveis, divideix el litoral del municipi en sectors, on treballa, d’una banda, cada matinada la gran maquinària de neteja, i de l’altra, diversos equips d’operaris amb suport de quads, en torns de matí i tarda.

També hi ha instal·lades papereres de reciclatge amb cinc fraccions (paper, vidre, envasos, FORM i rebuig) en tots els punts. Igualment, es disposa d’una barca pròpia de l’Ajuntament per realitzar neteja a l’aigua en primera línia, i d’una segona embarcació per a les zones de difícil accés.

A més, es tornen a repartir gratuïtament, entre els usuaris de les platges, cendrers reutilitzables i biodegradables.

Arran les mesures excepcionals vinculades a la sequera, les dutxes i rentapeus no funcionen. I, finalment, Cala Belladona no admet l’accés de gossos.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.