Amb poques setmanes ja s’han inscrit a la Borsa de Lloguer local 6 habitatges i, actualment, hi ha un centenar de famílies que busquen aquest tipus d’habitatge
L’Ajuntament ha presentat, aquest matí, la Borsa de Lloguer, un servei municipal creat recentment, que gestionen entre el consistori i l’Oficina Local d’Habitatge del Consell Comarcal del Baix Empordà.
L’alcalde, Maurici Jiménez, i la regidora de Benestar Social, Pilar Ferrero, han explicat que la problemàtica de falta d’habitatges de lloguer per a tot l’any i amb un lloguer assequible a qualsevol família, s’agreuja especialment en els municipis costaners, on molts propietaris prefereixen destinar el seu immoble a lloguer vacacional amb l’ànim d’aconseguir una rendibilitat més alta. Un fet que acaba relegant a un segon pla l’aposta pels pisos de lloguer de llarga durada a preus assequibles.
Segons les dades facilitades pel mateix ajuntament, dels 23.000 habitatges que hi ha a la població, uns 2.500 són habitatges d’ús turístic. I s’estima que hi ha entre 300 i 400 habitatges sense activitat.
Actualment, hi ha un centenar de famílies que no poden tenir accés a un habitatge a un cost inferior al preu d’un lloguer normal. Una situació que afecta famílies amb risc d’exclusió social i famílies a les quals el mercat de lloguer no dona una oportunitat per a desenvolupar el seu projecte de vida.
Des de la posada en marxa de la Borsa de Lloguer, a compte gotes, s’han començat a inscriure els primers pisos. De moment, se n’han cedit 6, que ja s’han assignat. La prioritat d’accés de les famílies inscrites en la borsa en els habitatges disponibles es determina mitjançant un conjunt de criteris que fixa el mateix servei.
El contracte d’accés a un habitatge de la Borsa de Lloguer és per a 5 anys, prorrogables un any més. I el lloguer màxim és de 550 euros. Durant la presentació han remarcat que no es tracta d’habitatges per atendre emergències socials (per aquests casos, l’Ajuntament ja disposa de 3 habitatges exclusius per aquest fi).
Els habitatges de la Borsa de Lloguer són per a famílies que necessitin estalviar durant un temps per a fer realitat el seu projecte de vida, com la compra d’un habitatge en propietat.
Dins el Pla Local de l’Habitatge, en el mitjà termini, també està prevista la construcció d’habitatges socials.
Tranquil·litat i seguretat amb totes les garanties
La Borsa de lloguer és garantia de tranquil·litat i de seguretat. L’administració pública fa de mediador entre persones propietàries i llogateres per fomentar la disponibilitat d’un parc d’habitatges de lloguer que cobreixi les necessitats de la ciutadania i amb totes les garanties que facilita l’Oficina Local d’Habitatge del Consell Comarcal del Baix Empordà.
La borsa facilita l’entesa directa i eficaç entre arrendatari i arrendador, i alhora ofereix avantatges econòmics, jurídics i tècnics als llogaters i garanties pel que fa al cobrament i al bon ús de l’habitatge als propietaris mitjançant la subscripció d’assegurances de caució i multirisc.
Avantatges per a les persones propietàries:
• Bonificació de l’IBI
• Assegurança multirisc durant tota la durada del contracte
• Línia d’ajuts per a obres de rehabilitació. L’Ajuntament subvenciona la millora de l’habitatge amb 1.500 euros.
• Tramitació del contracte de lloguer
• Garantia del compliment de les obligacions contractuals i pagaments
• Assessorament jurídic i tècnic personalitzat
• Confiança i atenció personalitzada.
• Mediació durant tota la vida del contracte
• Servei totalment gratuït
Avantatges per a les persones llogateres:
• Preus assequibles
• Tramitació del contracte de lloguer
• Suport i seguiment mensual d’incidències
• Confiança i atenció personalitzada
• Servei totalment gratuït
Podeu demanar més informació a la Unitat de Benestar Social de l’Ajuntament, en el carrer Brussel·les, 6; mitjançant el correu electrònic ssocials@platjadaro.com; o telefonant en el 972 819 473.
També podeu consultar la informació aquí.