L’obra de prolongació del Passeig Marítim de Platja d’Aro entra en la recta final de la seva tramitació

Es tracta d’un projecte llargament esperat a la població perquè amb la construcció d’una passera sobre el Ridaura s’unirà el Passeig amb el Port d’Aro i el sector Riuet

Cada vegada està més a prop l’execució de l’obra de prolongació del Passeig Marítim de Platja d’Aro.

Després de redactar el projecte durant el segon semestre de 2021, el Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico, va sotmetre a exposició pública el projecte des de finals de desembre fins al 24 de gener.

Durant el període d’exposició pública, qualsevol persona o entitat pot presentar les observacions o al·legacions que estimi oportunes d’acord amb els mecanismes que preveu la llei.

Un cop superat el tràmit, que pot comportar modificacions en el projecte, la intenció del govern espanyol és aprovar el projecte definitiu i adjudicar l’obra amb la brevetat més gran possible.

Per part de l’Ajuntament, l’alcalde, Maurici Jiménez, confia que “si les pròximes etapes de la tramitació del projecte no es demoren, l’obra podria començar a la tardor. Mentre que si les alegacions o l’informe de l’ACA (Agéncia Catalana de l’Aigua) comporten canvis el procediment es pugui allargar una mica més”. En tot cas, admet que l’inici de la execució “s’hauria de poder produïr aquest 2022”.

Un anunci que, arribat el moment, coneixerem per la contractació de les obres per part de Costes de l’Estat.

El projecte proposat pel Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico

Segons la documentació publicada en la web del Ministerio para la Transición Ecológica y el Reto Demográfico, la inversió prevista són 3.506.933,56 €. Recordem que encara falta l’aprovació definitiva i poden sorgir canvis.

L’objectiu del projecte és prolongar el tram de Passeig Marítim des del marge esquerre de la desembocadura del Ridaura, fins al Club Nàutic Port d’Aro. El projecte preveu les següents actuacions:

▪ Passarel·la sobre el riu Ridaura
▪ Accessos a la passarel·la
▪ Canalització del canal de drenatge existent paral·lel al riu i drenatge de la zona.
▪ Pavimentació i equipaments del Passeig, amb un caràcter naturalitzat i integrat a la pineda.
▪ Mesures addicionals per a la protecció de l’actuació davant de l’onatge mitjançant escullera de protecció soterrada i la formació de dunes artificials a la platja.
▪ Instal·lació de serveis urbanístics. Enllumenat i reg.
▪ Demolició de l’esplanada pavimentada pel Port sobre terrenys no autoritzats i recuperació dels mateixos com a platja.
▪ Demolició del vial rodat i del giratori d’accés al Port actual. L’accés rodat es realitzarà a través del carrer del Club nàutic. Aquest accés l’està projectant l’Ajuntament.
▪ Demolició de les plataformes de formigó i de la caseta de la creu vermella ubicades a l’interior del Domini Públic Marítim-Terrestre (DPMT).

El nou Passeig Marítim tindrà una longitud d’uns 530 m i una amplada variable, delimitat per les dunes al costat de la platja i per uns parterres de formes arronyonades que abastin als diferents grups de pins existents al costat del Parc dels Enamorats.

Els parterres, amb formes orgàniques, estaran confinats mitjançant una xapa d’acer corten, i en alguns casos mitjançant un banc de formigó prefabricat de 40 cm d’alt que permetrà donar-li una forma de dunar.

El paviment format per àrid estabilitzat, per integrar-lo visualment a l’entorn, serà continu i abraçarà els diferents parterres amb formes orgàniques.

La preservació dels pins existents es realitzarà mitjançant la formació de parterres circulars de manera puntual al llarg del Passeig.

L’enllumenat en aquesta zona tindrà una funció decorativa, mitjançant balises baixes que seguiran la geometria del Passeig.

A cada costat de la passarel·la es configuren unes rampes d’accés accessibles mitjançant talussos i murs laterals. El paviment de la passarel·la, de les rampes d’accés serà de formigó similar al paviment que s’ha fet servir recentment en les obres del Passeig Marítim.

L’accés a la passarel·la pel Passeig, es farà mitjançant unes escales d’amplada variable i amb una rampa per accedir els vehicles d’emergència. La variació de nivell entre l’accés a la passarel·la i la platja es resol mitjançant un revestiment del talús amb escullera de protecció.

La solució adoptada per a la passarel·la consta de dues bigues metàl·liques de cantell variable encastades a l’estrep que permet optimitzar la secció de l’estructura minimitzant el seu impacte visual. La silueta harmònica de les seves dues bigues principals es basa en la forma de la llei de moments.

L’ús de la passarel·la serà fonamentalment de vianants, però es dimensionarà per al pas eventual d’un vehicle lleuger de salvament amb un pes de 3.500 kg.

L’amplada del tauler no serà superior a 3,5 m i la longitud de la passarel·la serà aproximadament de 70 metres.

La passarel·la disposarà d’un sistema d’enllumenat integrat al passamà, així com el pas dels serveis municipals existents al tram construït del Passeig Marítim.

Podeu consultar la proposta sencera del govern espanyol aquí.

Hola 👋
Benvingut al diari digital

de Ràdio Platja d'Aro.

Subscriu-te i rep les últimes notícies a la teva bústia, cada dia.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.