Una trentena de voluntaris netegen platges de la Vall d’Aro convocats per La Santa Market i Coca-Cola

L’acció s’ha concentrat a Cala Canyet de Santa Cristina d’Aro i Canyerets de Sant Feliu de Guíxols

Dins del projecte ‘Mares Circulares’ de Coca-Cola, i organitzada per l’Associació Chelonia, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro i Sant Feliu de Guíxols, una trentena de persones han participat, aquest matí, en una neteja de les platges Cala Canyet i Canyerets. Part dels residus recollits seran reutilitzats i reintegrats a la cadena de valor de Coca- Cola, per la qual cosa contribuiran al desenvolupament de l’economia circular.

Aquesta iniciativa ha estat organitzada per Coca-Cola i La Santa Market, un festival on convergeixen artesania, moda, gastronomia i música de Girona.

La jornada ha començat a les 10 h amb la concentració de tothom i benvinguda en els voluntaris. Tot seguit, s’ha fet una formació tècnica de l’acció a càrrec de XALOC i ha començat la neteja.

El projecte s’emmarca dins del programa ‘Mares Circulares’, impulsat per Coca-Cola i desenvolupat per l’Associació Chelonia, Fundació Ecomar i l’Associació Vertidos Cero, amb col·laboració amb el Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació.

Dels residus recuperats, seixanta-sis quilos, una part seran reintegrats a la cadena de valor de Coca-Cola com a part del seu full de ruta cap a l’economia circular.

Jesús Osuna de Coca-Cola Europacific Partners Ibèria a Girona, ha comentat que “el programa ‘Mares Circulares’ ens permet implicar a diferents institucions que, d’una manera o altra, actuen a favor del medi ambient i la sostenibilitat”. Osuna ha afegit que “a la tasca de neteja se li suma una feina de sensibilització a través de la qual els participants poden participar en tallers i formacions ambientals”.

Per la seva part, Julio Rico, de La Santa Market, ha comentat que “aquest tipus d’accions ajuden a sensibilitzar a la societat amb la necessitat de cuidar el nostre entorn natural, principal actiu i atractiu de la Costa Brava, que requereix d’ell, pel seu desenvolupament econòmic sostenible”.

Els ajuntaments han agraït a totes les persones assistents la seva implicació amb la neteja de les platges i també han mostrat el seu agraïment a Coca-Cola i a La Santa Market per la promoció del projecte de ‘Mares Circulares’.

‘Mares Circulares’

‘Mares Circulares’ és un projecte en xarxa impulsat per Coca-Cola a Espanya i Portugal i cofinançat per The Coca-Cola Foundation, per a la neteja de costes, entorns aquàtics i fons marins, la sensibilització i formació sobre el reciclatge i el foment de l’economia circular. Aquest programa s’emmarca en l’estratègia de sostenibilitat global de Coca-Cola ‘World Without Waste’ (‘Un món sense residus’) i, a Europa Occidental, en l’estratègia ‘Avanzamos’, en concret en el seu pilar d’envasos. Coca-Cola fa així un pas més en els seus esforços per contribuir a la conservació del planeta i en el seu compromís de recollir i reciclar l’equivalent al 100% dels envasos que comercialitza.

Compta amb el suport del Ministeri d’Agricultura, Pesca i Alimentació (MAPA), a través de la Secretaria General de Pesca, i es desenvolupa de la mà de les associacions Chelonia, Vertidos Cero i Fundació Ecomar. En les tres edicions fetes fins ara, ‘Mares Circulares’, que ha integrat a més de 600 entitats col·laboradores i més de 14.000 voluntaris, ha aconseguit recollir 1.157 tones de residus dels entorns aquàtics i fons marins a Espanya i Portugal, formar i sensibilitzar a 54.727 persones i recolzar nou estudis científics i tres start-ups que aporten solucions al problema dels residus marins.

La Santa Market

La Santa Market és el punt de trobada per excel·lència de l’estiu a la Costa Brava, on gaudir de la gastronomia, copes, activitats infantils i una gran varietat d’espectacles i concerts en petit format. Aquest any, del 16 de juliol al 29 d’agost, la Santa Market aposta per multiplicar la seva oferta cultural amb més de 100 espectacles gratuïts i un desplegament d’activitats per nens i adults. A més, acull la segona edició del festival “Unplugged Music Experience” i com a novetat incorpora a la programació un concurs de joves talents musicals catalans, on dotze nominats de Catalunya es disputaran el guardó “Young Talent La Santa 2021”, el dia 27 d’agost i després d’haver passat pels escenaris de La Santa Market durant tot l’estiu.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *