Reorientar l’activitat turística cap a un model més sostenible

La Comissió Turística del Baix Empordà ha donat llum verda a les accions de promoció conjuntes per al 2021

Els Ajuntaments i el Consell Comarcal del Baix Empordà han donat el vistiplau, aquesta setmana, a les accions de promoció conjunta per aquest any que aposten per seguir consolidant la marca EMPORDÀ, conjuntament amb l’Alt Empordà, i la potenciació de tota l’oferta turística baix empordanesa sota els ítems de qualitat, sostenibilitat i accessibilitat.

La Comissió Turística del Baix Empordà, que aplega els regidors i regidores de Turisme i la institució comarcal, ha celebrat una reunió telemàtica per plantejar els principals objectius dels pròxims mesos.

La Comissió considera necessari reorientar l’activitat turística cap a un model més sostenible i responsable, així com establir un marc permanent de col·laboració i de diàleg amb el sector privat, imprescindible per ajudar a millorar el model actual, i s’executaran diferents accions per fer-ho possible. 

Es continua amb el Pla d’Accessibilitat i s’amplia pel que fa als adherits, un pla pioner en clau de país que busca un turisme a l’abast de tothom i, al mateix temps, dóna un toc diferenciat i de valor afegit a l’oferta del Baix Empordà.  

Es mantindran les accions conjuntes amb l’Alt Empordà per fer valdre la riquesa del territori, els seus valors i tot el potencial que ofereix al visitant, des del vessant cultural, de lleure, gastronomia, esport o l’estrictament turística. Aconseguir que el visitant de proximitat, molt del qual ja coneix la zona, descobreixi tot el potencial empordanès i l’oferta diversificada dels 104 municipis.

Segons el vicepresident primer del Consell Comarcal i conseller de Turisme, Xavier Dilmé, “hem reafirmat estratègies i actuacions, amb la marca EMPORDÀ com a eix central. Portem molts mesos de dificultats i de cara a la temporada hem de tenir clar cap a on dirigir coordinament els esforços de promoció i també els esforços pel que fa a les activitats. Per això, aquesta aposta per EMPORDÀ, marca de proximitat dirigida a un visitant també de proximitat”. Finalment, el conseller assenyala que “sector privat i administracions públiques hem d’anar de la mà, aquesta és la voluntat, i per això crearem aquesta tercera branca de la Comissió Turística del Baix Empordà que aplegui en una taula els representants dels diferents sectors del turisme i el Consell. Espero que en poques setmanes la puguem constituir.” 

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *