Nous projectes i mesures per atraure més visitants a Castell-Platja d’Aro

L’observatori Empordà posa de manifest que en els darrers tres anys Castell-Platja d’Aro ha perdut potencial com a destí turístic

Les dades de l’Observatori del Turisme del Baix Empordà, que gestiona el Consell del Baix Empordà amb la col·laboració dels ajuntaments i sector privat, posen de manifest que en els darrers anys, Castell-Platja d’Aro, ha perdut pes en l’àmbit dels principals recursos turístics que els turistes volen visitar. Aquest apartat avalua els llocs i atractius turístics, de dins i fora la comarca, més visitats o amb intenció de visitar per part dels visitants del Baix Empordà. Les dades s’aconsegueixen a través d’enquestes en els turistes. A la web de l’Observatori només es poden consultar els resultats dels darrers tres anys.

Segons les dades de la plataforma, l’any 2017, el municipi era a la 8a posició.

1Altres fora de la comarca93
2Pals91
3Barcelona85
4Girona66
5Begur59
6Palamós57
7Forallac – Peratallada47
8Castell – Platja d’Aro34
9Figueres32
10Palafrugell30

L’any 2018, el municipi va baixar a la 10a posició.

1Pals218
2Girona165
3Begur148
4Forallac – Peratallada132
5Barcelona108
6Palamós94
7Palafrugell – Calella de Palafrugell91
8Altres fora de la comarca86
9Cadaqués56
10Castell – Platja d’Aro55

L’any passat, el municipi no apareix a les primeres deu posicions.

1Pals123
2Girona100
3Begur97
4Forallac – Peratallada69
5Palafrugell – Calella de Palafrugell52
6Barcelona49
7Palamós47
8Palafrugell47
9Cadaqués46
10Altres fora de la comarca43

Nous projectes i mesures per recuperar el potencial

Des de l’àrea de Turisme ens han explicat que són conscients d’aquesta realitat i ho atribueixen, entre altres raons, en el tancament del Museu de la Nina, que era un gran reclam durant tot l’any. En aquest sentit, s’està treballant en l’obertura d’un museu de la Vall d’Aro.

S’editaran noves publicacions turístiques, en 8 idiomes, que recolliran les principals rutes de senderisme dels 3 nuclis i BTT. Aquest segment turístic va a l’alça i volen potenciar-lo. Per exemple, a les dades de l’Observatori del Turisme destaca que en el rànquing de les rutes de turisme actiu més descarregades pels usuaris del canal de Wikiloc Turisme Baix Empordà, hi ha en primera posició la ruta de senderisme ‘Platja d’Aro. Un passeig per la Gavarra marítima’.

S’estan preparant rutes alternatives esportives així com un espai on fer curses d’orientació (per seguir potenciant la desestacionalització) i una Ruta d’Esglésies.

A la primavera, la població estarà present a la Fira MITT de Moscou, dins l’estratègia del consistori de captació de nous mercats i es reforçaran les campanyes promocionals a l’Estat i França.

Des del mes de desembre, s’ha començat a preparar l’elaboració d’un Pla estratègic de Turisme per debatre entorn del model actual i de futur. En el marc d’aquesta acció, s’estan fent entrevistes extensives al sector perquè opini i en surti un document consensuat.

Finalment, des del mes d’agost, conjuntament amb la Universitat de Girona, s’estan realitzant enquestes de carrer entre el turisme estranger per saber per què venen, què busquen o si ho troben. L’objectiu de tot plegat és conèixer millor el perfil dels visitants i poder-los proporcionar-los una experiència afí en els seus gustos.

Comparteix

5 Replies to “Nous projectes i mesures per atraure més visitants a Castell-Platja d’Aro”

  1. De qué os quejáis cuando solo se fomenta el turismo barato?
    Museo?Btt???????
    Son incompatibles
    Prohibid los paquetes turísticos de borrachera y tendréis turismo de calidad
    No hacéis nada de nada,calentar el asiento y cobrar
    Hace años que en época estival no pisamos Platja d’Aro,caravanas interminables,oferta comercial deprimente,suma y sigue

  2. Solo hay que calcular desde cuándo se dejaron entrar en playa de aro, las franquicias véase mango, sstraudivarius etc. Esto ha reventado el comercio en el pueblo, unos de los grandes atractivos de playa de aro. Y solo hace que atraer a gente barata y huir a gente con poder adquisitivo.
    La segunda causa , son tantos años de ..platja d’aro familiar… que ha destrozado la noche y el glamur en el pueblo. La gente viene a divertirse en vacaciones, no a irse a la cama a las 12h,porque no tiene donde ir ni nada que ofrecerle el pueblo véase espectáculos como los
    Del cap roig bailes etc.,

  3. Playa de Aro ya no es lo que era, estamos de acuerdo que los tiempos han cambiado, pero poco se ha echo para seguir fomentando el turismo que calidad que este pueblo tenía. Todo son prohibiciones y trabas para explotar lo que este pueblo tiene, como es por ejemplo el paseo marítimo, el cual solo ofrece restauración y poco más ya que está prohibido el ruido, las balinesas en la arena de la playa etc… Del ocio nocturno ya mejor ni hablar , 3 discotecas y a duras penas se llenan . En fin hay mucho trabajo por hacer ahora mismo esto es una piedra que falta mucho para volver a convertirla en diamante. Esto ya no son los 60,70, 80 … ahora hay otros destinos vacacionales que ofrecen más oportunidades ! así como esto no cambie de rumbo, será un constante de locales vacíos sin alquilar, runa nocturna y tiendas baratas.
    Aaaa y aún que las estadísticas afirmen que las franquicias han aumentado el volumen de visitantes eso no afirma que ese volumen consuma más .

  4. Abrid discotecas grandes que traigan cantantes buenos de Rusia de Estados Unidos gente del sur más reggeton más trap y se llenará playa de aro a fondo la gente prefiere irse al sur a conciertos y cosas así abrid una universidad o dos copiarsos un poco de las zo’as más turísticas

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *