La fira s’ha clausurat aquest diumenge després de cinc dies d’activitat
Un any més, la primera cita de promoció turística de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró en l’àmbit nacional ha estat la 43a Fira Internacional de Turisme de Madrid.
Fins a la capital espanyola s’hi ha desplaçat l’alcalde, Maurici Jiménez, i la regidora de Turisme, Jenny Xufré, que han establert contacte amb diferents operadors i visitants per explicar-los la nostra destinació turística. En la foto de portada estan acompanyats del director de l’Agència catalana de Turisme, Narcís Ferrer.
Promoció en clau local, però també de territori. Dins de l’estand de Catalunya, el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona han donat a conèixer l’oferta gironina entre professionals del sector i visitants, així com les novetats quant a productes i serveis turístics per a la temporada 2023.
El turisme de proximitat, fonamental per a les destinacions gironines
Segons dades de l’Observatori del Departament d’Innovació Turística de la Fundació Eurecat, l’any 2022 la demarcació de Girona va rebre 8.399.791 turistes, un 6,2% més que el 2019, en què va haver-hi 26.476.861 pernoctacions. La xifra del 2022 representa un increment del 2,4% respecte del 2019.
Pel que fa als mercats de procedència, el mercat català i espanyol s’ha consolidat, i ha esdevingut el primer mercat turístic per a les destinacions gironines. Quant als mercats internacionals, cal destacar la recuperació del mercat francès, que s’equipara als valors de 2019, i l’augment de turistes del Benelux, especialment neerlandesos, que se situen com a segon mercat internacional i d’Alemanya. El mercat britànic continua millorant lentament.
Segons la procedència dels visitants, a la Costa Brava el mercat català, amb quasi deu milions de pernoctacions, va ser el primer per a la destinació. En segona posició es va situar el mercat francès, amb 4,9 milions de pernoctacions; en tercer lloc, el mercat de la resta de l’Estat, amb 3,1 milions de pernoctacions; en quarta posició, el neerlandès, amb 2,8 milions de pernoctacions, i en cinquena posició, l’alemany, amb 1,4 pernoctacions. El turisme britànic frega el milió de pernoctacions, amb el qual és el sisè mercat per a la destinació. Al Pirineu de Girona, el nombre de turistes per mercats confirma el pes del mercat català, amb 1,7 milions de pernoctacions, seguit pel mercat de la resta de l’Estat, amb 309.629 pernoctacions, i en tercera posició, pel mercat francès, amb 80.937 pernoctacions.