Abans de l’estiu han d’estar fetes les obres més importants
Abans de Setmana Santa han començat els treballs de reforma i millora de l’aparcament de la Plaça d’Europa que van a càrrec de Saba Aparcament, l’empresa concessionària de l’aparcament de la Plaça d’Europa des de fa més de dues dècades.
Les obres han començat en paral·lel en els accessos d’entrada i sortida de l’aparcament del carrer Dr. Fleming i el carrer Juli Garreta. Actualment, només es pot accedir i sortir de l’aparcament per l’Avinguda de Castell d’Aro.
La inversió prevista és d’1,85 milions d’euros, assumida totalment pel gestor d’aparcaments. Saba vol convertir la instal·lació en un aparcament de referència a la Costa Brava, consolidant les innovacions tecnològiques més punteres (places de recàrrega per a vehicles elèctrics, accés i pagament amb matrícula, VIA T, productes digitals o la instal·lació de plaques fotovoltaiques), així com la remodelació general de l’espai.
Una reforma que acompanyarà l’Ajuntament en el projecte de millora de l’entorn de l’aparcament, que persegueix potenciar les galeries comercials del municipi, convertint l’Avinguda Fleming en una via destinada exclusivament als vianants. Una nova porta d’entrada a l’illa comercial que augmentarà el dinamisme del comerç de Castell-Platja d’Aro.
Bona part de les millores estaran en marxa a l’estiu
Encara que, inicialment, s’havia anunciat la finalització de les obres abans de l’estiu, s’ha modificat el calendari i s’ha deixat per a després de l’estiu l’asfaltatge de tota la superfície de l’aparcament.
Totes les actuacions es desenvolupen amb l’aparcament obert, minimitzant l’impacte sobre els usuaris i respectant al màxim els períodes festius.
Us recordem el pla d’obres previst:
- Redefinició i millora dels accessos i sortides de l’aparcament. Permetran un major flux d’entrada i sortida en temporada alta.
- S’anul·len entrades i sortides de l’Avinguda Dr. Fleming: únicament es manté una sortida a la part sud de l’aparcament, per donar sortida als vehicles en planta subterrània.
- Es potencia l’entrada i sortida per l’Av. Juli Garreta i es mantenen les entrades i sortida per Av. Castell d’Aro.
- Instal·lació d’un nou sistema de control amb reconeixement de matrícules (QR, App, Productes, VIA T).
- Reforç de la senyalització i millora de la il·luminació exterior.
- Reparació i pavimentació de la totalitat de l’aparcament en superfície:
- Jardineria
- Reposició de la totalitat de les jardineres: canvi d’elements actuals de formigó per elements en acer.
- Dotació d’una àrea d’aparcament per a bicicletes segura a la zona subterrània).
- Vehicle elèctric
- Dotació de 8 places per a la càrrega de vehicles elèctrics. Serà el pool de càrrega més gran i modern del municipi.
- Aquesta instal·lació estarà preparada per poder-se ampliar per acompanyar l’esperada demanda futura.
- Els carregadors seran de potències entre 7,4 i 22 kWh, cobrint folgadament les necessitats i requeriments dels nous models de vehicles elèctrics.
- Eficiència energètica
- Substitució de la totalitat de l’enllumenat exterior: canvi a LED.
- Instal·lació de plaques fotovoltaiques a la marquesina de vianants exterior amb transformadors i acumuladors d’energia elèctrica, per al consum dels carregadors de vehicles elèctrics i pel mateix aparcament.
Allargament de la concessió fins a l’any 2046
Saba Aparcaments, SA, (Saba) és concessionària de l’aparcament de la Plaça d’Europa per un període de 30 anys, amb data de venciment 25 de novembre de 2031.
El projecte de millora i reforma de l’aparcament de Plaça d’Europa suposarà allargar la concessió de la instal·lació durant 15 anys, fins al 2046, després de l’acord sobre les obres de millora de la instal·lació.
A banda, l’acord inclou un increment de 0,21 €/h a la tarifa d’estiu (de l’1 de juny al 30 de setembre). Aquesta mesura compensatòria reequilibrarà la inversió duta a terme per Saba. En qualsevol cas, tant els residents com els visitants ocasionals mantindran els avantatges habituals (24 hores d’aparcament gratuït pels primers i els 30 primers minuts gratuïts per a qualsevol usuari).
L’aparcament mantindrà el miler de places actual, distribuïdes entre una zona de pagament en superfície (700 places) i un aparcament subterrani (300 places), que ocupen una superfície de 35.000 m².