Cada setmana, professors i professores publiquen vídeos amb exercicis que les famílies han de fer arribar al professorat
Des de la suspensió de les classes el divendres, 13 de març, internet s’ha convertit en la nova aula i espai de socialització entre milers d’estudiants de totes les edats.
La xarxa i les noves tecnologies són l’eina que cada dia utilitzen moltes famílies per fer més lleuger el pas de les hores a la mainada gràcies a l’infinit ventall de continguts de lleure, benestar personal, educatius o d’entreteniment que hi ha al ciberespai. En aquesta secció també es mereixen una menció els grups de whatsapp que treuen fum tot el dia o les trucades grupals.
Però internet també manté connectades les famílies a l’escola. Davant la incertesa de quan realment es podrà reprendre l’activitat docent amb normalitat, els centres escolars, en coordinació amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya, han creat un programa d’activitats i exercicis que es publiquen al llarg de la setmana a les seves webs o canals de YouTube.
Al cicle d’Educació Infantil i de Primària, a tall d’exemple, l’Escola Els Estanys de Platja d’Aro, un parell de dies a la setmana, publica en el seu canal de YouTube i a la web del centre, diversos vídeos casolans on professors i professores dels diferents cicles proposen al seu alumnat exercicis de tota mena, com pintar mandales, fer receptes de cuina, aplicar exercicis de matemàtiques en espais de casa, mantenir unes rutines esportives o dissenyar objectes 3D. Les propostes s’acompanyen d’enllaços on hi ha el material necessari per a dur a terme l’activitat.
Les famílies han de fer arribar fotografies o vídeos dels estudiants fent l’activitat i el resultat del mateix al professor o professora que ho proposa perquè pugui valorar la seva execució, que puntuarà a les notes finals de curs.
Al cicle d’Educació Secundària, l’Institut Ridaura de Castell d’Aro a la seva pàgina web s’ofereixen enllaços i continguts per fer tasques de reforç i consolidació per a l’alumnat i es proporcionen recursos educatius i pedagògics. Les tasques s’actualitzen dos cops per setmana. A casa, els alumnes fan matemàtiques, castellà, experimentals, anglès, ciències socials, francès, tecnologia, català i expressió mitjançant la plataforma de gestió d’aprenentatge, Moodle.
Els centres, que des de la suspensió de les classes han mantingut la seva activitat interna des de casa per a coordinar la nova situació, continuen treballant en nous mètodes de treball i de proximitat a les famílies que aniran donant a conèixer en els pròxims dies.
A partir del 14 d’abril, es donarà el tret de sortida a un tercer trimestre que segurament, una bona part, s’impartirà en mode virtual.