Creixen les vendes de petards de baixa sonoritat per Sant Joan

L’empresa de petards, La Traca, preveu que enguany se superaran els nivells de venda dels petards de baixa sonoritat, que l’any passat van suposar un 55% del total que van expedir a través de la seva xarxa de botigues i casetes. La previsió global de vendes també és optimista, un augment del 10% respecte al 2024, quan la firma va facturar uns 2 milions d’euros durant la campanya.

L’èxit dels productes de baixa sonoritat respon, segons el director de màrqueting, Pol Moya, a una major sensibilitat social. “Hi ha famílies amb nens, persones amb autisme o amb mascotes que fins ara es veien forçades a evitar la festa, i que ara tenen una alternativa que els permet participar-hi”.

La firma va reforçar l’interès en aquest tipus de pirotècnia fa uns anys, quan el seu CEO va encendre una font amb els seus fills. “Estaven encantats amb els colors, però quan van començar les explosions, els nens es van espantar i van començar a plorar”, assenyala Moya, moment en què van fer una reflexió sobre la possibilitat de potenciar un tipus de producte més centrat en la llum i l’espectacle i menys en el soroll.

L’empresa va estudiar els límits auditius recomanats per les Nacions Unides, de 120 decibels com a màxim, i es va inspirar en una proposta d’associacions internacionals que reclamaven limitar-los a 96 decibels, “el soroll que pot fer un assecador de cabells”, destaca Moya. Amb aquesta base, van començar a catalogar i desenvolupar productes que no superessin aquest nivell, sobretot fonts visuals, coets o una novetat que ha entrat amb força enguany, l’espasa Excalibur: “En obrir les casetes, ja ens han demanat molt aquest producte”, diu Moya.

Més sensibilitat a Catalunya

El director de màrqueting de La Traca assegura que aquesta tendència per a petards amb menys soroll és especialment marxada a Catalunya, on es registra una major obertura a la innovació. “Al mercat espanyol encara hi ha una forta cultura del petard tradicional, però aquí veiem un interès creixent per opcions més respectuoses”, destaca.

A més, destaca que des de l’empresa havien registrat una davallada de vendes pel soroll que comporten els petards amb tro, i veuen, així, la innovació sobre el producte com una manera de garantir la continuïtat de la tradició. Això no treu, però, que es continuïn venent petards amb so: “Hi ha demanda pels trons i petards clàssics, nosaltres no renunciem a aquest públic, però apostem per ampliar el ventall”, afegeix Moya.

(font: Informatius RPA i ACN)

Hola 👋
Benvingut al diari digital

de Ràdio Platja d'Aro.

Subscriu-te i rep les últimes notícies a la teva bústia, cada dia.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.