El Departament de Territori ha engegat una prova pilot a les comarques gironines per millorar la seguretat a les línies de bus nocturnes. La prova s’aplica dins els serveis de transport a la demanda, els coneguts com a Clic.cat.
Des de primers de febrer i fins a finals de la temporada d’estiu, la Generalitat ha incrementat les parades a petició de la línia NGi1, que enllaça Salt, Girona, Platja d’Aro, Palamós i Palafrugell, i que gestionen els operadors Sarfa i Teisa.
Per a promoure una mobilitat més segura i evitar situacions de risc, la línia NGi1 Salt/Girona-Platja d’Aro-Palamós/Palafrugell ha incrementat el nombre de parades a demanda en els punts més freqüentats, com zones d’oci. La voluntat és que aquests punts permetin que els usuaris i usuàries més vulnerables, sobretot dones i joves, caminin menys estona soles i s’acostin el màxim possible a la seva destinació.
Després de l’estiu, Territori avaluarà els resultats d’aquesta prova i, si són positius, estendrà l’augment de parades a demanda més línies d’autobús.
Les parades a demanda es poden reservar amb una antelació de fins una hora abans de l’inici de l’expedició, a través de l’aplicació mòbil NE-MI.
Les reserves es poden fer tant per una parada d’origen com de destí i l’usuari pot consultar en temps real la ubicació del vehicle per poder apropar-se amb la mínima antelació possible i evitar temps d’espera a la parada.
Trobada a Platja d’Aro entre l’Ajuntament i la Generalitat
El regidor de Joventut de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró, Joan Amat, divendres passat va mantenir una trobada amb el Director de Serveis Territorials de Territori de Girona, Sergi Albrich, a Platja d’Aro, per a conèixer la prova pilot que s’està duent a terme.
El Clic.cat
El transport a la demanda Clic.cat ha comptabilitzat prop de 42.500 viatgers des de la seva posada en marxa a les comarques gironines, l’any 2019. El Departament de Territori disposa de 38 línies Clic.cat en funcionament. L’objectiu és anar digitalitzant i transformant en Clic.cat tota la xarxa de transport a la demanda de la Generalitat, que està formada per 233 línies que arriben a 712 nuclis de població.
El transport a la demanda té els recorreguts i els horaris establerts, però només es presta si hi ha reserves prèvies. D’aquesta manera, els vehicles i les rutes es poden ajustar a la demanda real, evitant recorreguts ineficients i emissions de CO₂.
(font: Informatius RPA i ACN)