Castell-Platja d’Aro participa en un projecte d’implantació de bones pràctiques en la distribució urbana de mercaderies

L’estudi sobre la Distribució Urbana de Mercaderies (DUM), impulsat per la Federació d’Organitzacions Empresarials de Girona (FOEG) amb el suport de la Diputació de Girona, arriba al final de la segona fase

En aquesta fase, Q-Global, com equip tècnic encarregat del projecte, lliura als ajuntaments involucrats un manual de bones pràctiques de la DUM i crea taules de treball a cada municipi amb els diversos agents implicats –alcaldia, policia local, àrea d’urbanisme i representants del sector del transport de mercaderies-.

El manual fa referència a bones pràctiques que es puguin adaptar a poblacions de perfil molt divers, tant en zones amb un elevat nombre d’habitants durant tot l’any, com en d’altres que tenen una gran pressió turística i un augment de l’activitat comercial i hostalera durant la temporada alta.

El document recull recomanacions en diversos aspectes com les característiques de les zones de càrrega i descàrrega, els vehicles autoritzats, la senyalització, els sistemes de control, les formes alternatives de distribució o les campanyes informatives.

Per la seva banda, les taules de mobilitat busquen ser una eina bàsica per assolir l’acord, la col·laboració i cooperació de totes les parts implicades per tal d’evitar decisions i solucions que no resolguin els problemes de cadascuna i promoure millores i innovació en aquest sector en expansió.

Un projecte que va començar el 2021

Durant l’estiu del 2021 es va començar a dur a terme la primera fase -la de treball de camp per mitjà d’observació, anàlisi de l’equip, estadística, investigació i enquestes- a les poblacions de costa: Castell-Platja d’Aro i S’Agaró, Begur, Blanes, Cadaqués, Calonge i Sant Antoni de Calonge, Empuriabrava, l’Escala, Llançà, Lloret de Mar, Palafrugell, Calella, Llafranc i Tamariu, Palamós, Pals, Port de la Selva, Portbou, Roses, Sant Feliu de Guíxols, Torroella de Montgrí-l’Estartit i Tossa de Mar.

Els mesos de setembre i octubre del mateix any es va fer la mateixa anàlisi a les capitals de comarca: Banyoles, Figueres, Girona, La Bisbal d’Empordà, Olot, Puigcerdà, Ripoll i Santa Coloma de Farners.

Amb totes aquestes visites es va arribar a la conclusió que es necessiten ordenances homogènies per tal de facilitar el transport de mercaderies, reduir la congestió del trànsit i millorar la sostenibilitat.

La finalització d’aquests estudis, amb els que s’ha editat l’actual manual de bones pràctiques, va ser presentada el 26 d’abril de 2022 a la Diputació de Girona.

Hola 👋
Benvingut al diari digital

de Ràdio Platja d'Aro.

Subscriu-te i rep les últimes notícies a la teva bústia, cada dia.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.