Diferents franquícies van posar-les en marxa amb la festivitat de Sant Joan
En els últims anys, les Rebaixes ja no tenen una data concreta d’arrancada, encara que tradicionalment era l’1 de juliol. Moltes botigues, sobretot franquícies, han decidit avançar l’inici de les Rebaixes d’Estiu a Sant Joan. Diferents aparadors del centre comercial de Platja d’Aro ja fa dies que promocionen les Rebaixes. Però encara hi ha molts comerciants que prefereixen esperar-se a l’1 de juliol per aplicar irresistibles descomptes a la majoria dels seus articles.
Aquest cap de setmana, és el primer de les Rebaixes d’Estiu 2021 on tot el comerç platjarenc ja té en marxa les Rebaixes d’Estiu 2021.
En funció de l’article, el descompte és diferent. Però la gran majoria es troben a la meitat del seu preu habitual i, en els pròxims dies, amb les segones rebaixes, el descompte serà superior. Els botiguers afronten aquest període de descomptes, que s’allargarà fins a finals d’agost, amb optimisme i esperança, en el context de la pandèmia.
L’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya ha publicat una guia amb motiu de les Rebaixes:
- Tingueu en compte que les botigues no estan obligades a fer rebaixes.
- No confongueu les rebaixes amb altres tipus de vendes de caràcter especial, com ara:
- Saldos. S’oferten productes a un preu inferior a l’habitual per deteriorament, desperfecte, desús o obsolescència.
- Liquidacions. Es realitzen per esgotar l’existència de determinats productes davant de situacions concretes, com ara el tancament de la botiga, el canvi de local o la realització d’obres.
- Comproveu que els productes rebaixats mostren el preu original, juntament amb el rebaixat, o bé el percentatge de la rebaixa.
- Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que les que tenien a preu no rebaixat. Tampoc no han de tenir defectes.
- Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
- Informeu-vos sobre la política de canvis per evitar sorpreses. La botiga no té l’obligació d’acceptar-los si el producte està en perfecte estat.
- En el cas de les botigues en línia, disposeu d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte productes personalitzats, peribles, que no es puguin reutilitzar per raons d’higiene, etc.
- Conserveu:
- Les factures o tiquets de compra fins al final de la garantia, els necessitareu si heu de reclamar.
- Els catàlegs i les ofertes comercials: són vinculants i podeu exigir-ne el compliment.
- En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, contacteu amb el servei públic de consum que us correspongui segons el vostre municipi (per a més informació consulteu l’apartat Consultes i reclamacions).