L’alcalde, Maurici Jiménez, acompanyat de regidors i regidores, dels responsables de Port d’Aro i l’obra han fet una visita en els treballs aquest matí
Dins la primera fase de reforma de Port d’Aro, ja s’han executat les feines de dragat del fons del port, la xarxa primària de canalitzacions, s’ha iniciat la instal·lació de les noves plaques alveolars i del nou enllumenat, s’han fabricat un centenar de blocs de formigó i s’han adequat els pantalans per la temporada d’estiu, entre altres actuacions.
A més, ha començat la reforma de la bocana amb l’enderroc del mur, retirada dels blocs i l’inici de la remodelació del Moll de Ponent. Unes feines a les quals se suma la pavimentació de la zona de l’illa i de la resta de molls.
La reforma de la bocana consisteix en una reducció del morrot i en la construcció d’un nou contradic i d’una nova escullera. La nova bocana serà més respectuosa amb el medi ambient i el seu reforç permetrà tenir més amplada en el canal i reduir l’agitació d’aigües a l’entrada.
El projecte de reforma del port de Platja d’Aro es va aprovar el mes de novembre passat per la Generalitat de Catalunya.
L’objectiu és tenir un Port d’Aro nou l’estiu de 2021. Les obres s’havien de completar en 19 mesos i l’obra ha d’estar acabada el juny de 2021. La crisi de la Covid-19 ha comportat la interrupció puntual dels treballs i problemes amb els subministraments. Una situació que ha causat un lleuger endarreriment de les obres respecte a la planificació inicial. La primera fase, que havia d’acabar per Sant Joan, estarà llesta a finals de juliol, i a mitjans juliol ja es permetrà amarrar en una part de la zona reformada.
La inversió prevista és de 18 milions d’euros. Mentre es realitza la reforma, el port continua funcionant i presta els serveis bàsics.
Les noves instal·lacions portuàries, que tindran una superfície d’uns 21.400 m², seran més pensades per a vianants i no tant per a cotxes. La reforma comportarà una reducció del 40% dels amarradors que hi havia fins ara, passant de 790 a 464 (150 seran de comercialització lliure).
El projecte es desenvolupa en 4 fases. La primera es concentra a la zona del canal més pròxima a la carretera i una reducció d’amarradors en aquest àmbit. La segona i la tercera fase, que es concentraran en la part central del canal, han de començar després de l’estiu. Totes les fases, inclosa la quarta, inclouen la disminució dels amarradors a les respectives zones d’actuació.