El Festival de la Porta Ferrada de Sant Feliu vol posicionar-se com a “referent a Catalunya”

Aquest dijous han presentat els detalls del nou contracte de gestió pels pròxims 5 anys

L’Ajuntament ha presentat les línies mestres del nou contracte del Festival, amb l’empresa The Project com a adjudicatària, que ha estat al capdavant i ha revolucionat l’esdeveniment en els darrers anys.

En comparació amb l’anterior situació, segons el govern municipal, “és un gran salt qualitatiu i quantitatiu que permet encarar molt millor el futur en els pròxims 5 anys, i molt especialment fer una edició espectacular coincidint amb el seixantè aniversari”, ha indicat l’alcalde, Carles Motas.

El regidor del Festival de la Porta Ferrada, Josep Saballs, ha recordat que en els darrers anys, el festival ha “anat evolucionant en una programació d’èxit, sense perdre els orígens d’on veníem”. Referint-se al nou contracte ha comentat que la idea “és continuar creixent sosteniblement sense perdre d’on venim, dels orígens que té Porta Ferrada”.

La roda de premsa d’aquest dijous

El Festival en xifres

L’aportació de l’Ajuntament en aquesta nova etapa es manté i seran 380.000 euros “amb una diferència: en el contracte anterior era una subvenció” i el que es farà ara és una aportació “perquè la ciutat no vol aportar menys al Festival sinó que vol fer una aportació ferma i decidida perquè la projecció sigui en positiu”.

Amb la nova proposta el Festival augmentarà en dies de programació i es faran una quarantena d’espectacles.

The Project ha d’aportar un mínim d’1.250.000 euros en contractació artística (el mínim, en l’anterior contracte, era de 750.000), una inversió en 225.000 en comunicació, 280.000 euros en inversió en espais públics on es fa el Festival (xifra repartida en els 4 anys), i programar: 20 espectacles a l’Espai Port, 7 al Guíxols Arena, 5 al Teatre Auditori, 4 a l’Església i 3 de carrer, així com es mantindrà un Festival de comèdia i monòlegs, fer una proposta atractiva a youtubers, gammers o influencers (per tenir nous públics) i tenir un partner d’alta qualitat per l’oferta gastronòmica del Village.

El Festival no vol ser “elitista” i per tant s’ha marcat com a topall de preu mitjà de les entrades 50 euros. També es reforçarà el vincle amb la ciutat. En aquest sentit, la pròxima edició es faran un parell d’espectacles a l’Espai Port que estaran relacionats directament amb la Capitalitat de la Sardana 2020. Fins a l’any 2024, també hi haurà una coproducció de l’Escola de Música de la ciutat, de gran format, també a l’Espai Port. A més, es faran concerts de compositors locals com Juli Garreta, Josep Maria Vilà i Josep Grabalosa, entre altres, “per mantenir els orígens del Festival”.

Hola 👋
Benvingut al diari digital

de Ràdio Platja d'Aro.

Subscriu-te i rep les últimes notícies a la teva bústia, cada dia.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.