El Consell Comarcal del Baix Empordà i l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró han organitzat un curs de Lectura Fàcil per tal de donar a conèixer les pautes per fer un text de lectura fàcil.
Els textos de lectura fàcil són accessibles per a tothom. Utilitzen un llenguatge planer i directe, un contingut entenedor i un disseny clar. Algunes de les pautes de lectura fàcil són escriure frases curtes seguint l’ordre convencional (subjecte, verb, complements), evitar tecnicismes i adverbis que acaben en -ment, usar una tipografia clara, no justificar el text, tallar les línies quan necessitem fer una pausa o reforçar el text amb imatges.
Les dues entitats que marquen les pautes de lectura fàcil i promouen una simplificació dels textos són IFLA, la federació internacional d’associacions de biblioteques, i Inclusion Europe, la xarxa europea de persones amb discapacitat intel·lectual.
El curs, de 20 hores, s’ha realitzat aquest mes de març a l’Espai Escoles Velles de Castell d’Aro i ha estat impartit per l’Associació Lectura Fàcil.
Hi han participat 13 persones del sector turístic de la comarca: oficines de turisme, hotels, restaurants i empreses d’activitats d’oci.
Aquesta formació s’inclou en el Pla d’Accessibilitat Turística del Baix Empordà, iniciat l’any 2017.
L’objectiu del pla és promoure la comarca com a destinació accessible i de qualitat.
La regidora de Turisme, Imma Gelabert, assegura que el municipi treballa des de fa anys amb el Consell Comarcal per ser una destinació turística accessible. La sensibilització i la formació són eines bàsiques per aconseguir-ho i el curs de lectura fàcil n’és un exemple. També remarca la necessitat d’implicar el sector públic i el privat per continuar oferint uns serveis turístics inclusius.
El vicepresident segon del Consell Comarcal i conseller de Turisme, Raimon Trujillo, destaca que el Baix Empordà és un exemple de transició cap a una comarca accessible i els textos de lectura fàcil en són un element bàsic. Des del Consell Comarcal es continuarà treballant per fomentar la participació en les formacions sobre accessibilitat.