La jornada d’emprenedoria jove se celebra aquest dimecres al matí a la Masia Bas de Platja d’Aro i neix amb l’objectiu de conèixer i treballar l’emprenedoria a escala municipal entre els i les joves del municipi i la comarca.
Es tracta d’una iniciativa de les unitats de promoció econòmica i Joventut de Castell d’Aro, Platja d’Aro i s’Agaró, amb la col·laboració de l’Institut Sant Feliu de Guíxols, alumnat del CFGS d’administració i finances i PFI-PTT Guíxols Vall d’Aro.
Hi participen una cinquantena d’alumnes de 3r i 4t d’ESO de l’Institut Ridaura de Castell d’Aro i una quinzena de joves del PFI-PTT Guíxols Vall d’Aro de la branca d’hoteleria.
Des de l’Ajuntament han explicat que “el treball amb els i les adolescents i joves requereix una intervenció diferenciada i específica en les metodologies, els continguts, els ritmes, els espais, etc. que doni resposta a les característiques i necessitats d’aquest col·lectiu. En aquesta etapa guanya pes el protagonisme i el compromís de la persona en la construcció del seu projecte de vida. I, justament, la jornada d’emprenedoria jove, igual que altres iniciatives que es porten a terme al llarg de l’any, s’emmarca dins la missió d’acompanyar als i les joves de la població de manera global, en l’adquisició d’habilitats, hàbits i valors. En definitiva, que tinguin una manera positiva d’entendre i posicionar-se davant la vida”.
El programa d’avui inclou la presentació de diferents experiències entorn de l’emprenedoria, de joves emprenedors, i un taller d’emprenedoria.
El taller tindrà una durada aproximada d’uns 90 minuts estructurats en 10 minuts de presentació de la dinàmica, 70 minuts d’activitats audiovisuals, auditives i sinestèsiques (a on es portarà als alumnes a un nivell d’estrès dinàmic i creatiu per tal de poder experimentar el que suposa un estat d’atenció plena) i, finalment, 10 minuts de reflexions compartides per tal que tots siguin conscients del que ha generat l’experiència.
L’activitat persegueix diferents objectius: que adquireixin eines i habilitats necessàries per a gestionar d’una forma eficient el temps, l’estrès i el treball sota pressió des d’una consciència plena; comprenguin i assimilin la ideació, l’emprenedoria i el lideratge de projectes propis; i aprenguin tècniques i competències per a poder connectar amb persones i resoldre des de la responsabilitat tot allò que aparegui en el dia a dia.