La reforma de l’aparcament Plaça d’Europa el converteix en un dels més sostenibles i moderns a la demarcació

Abans de Setmana Santa s’han enllestit els darrers treballs, després d’un any d’obres esglaonades i una inversió de gairebé 2 milions d’euros

L’empresa Saba, concessionària de l’aparcament de la Plaça d’Europa de Platja d’Aro, ha presentat la remodelació de les instal·lacions, unes obres que van començar el mes de març de l’any passat.

La gestora hi ha invertit gairebé 2 milions d’euros per convertir l’equipament en un aparcament de referència a la Costa Brava i a les comarques de Girona, segons han explicat els responsables de Saba.

S’han introduït diverses innovacions tecnològiques i s’ha remodelat tot l’espai amb una superfície general de 35.000 m² i 1.050 places (750 en superfície i 300 en soterrani).

Una actuació d’envergadura que s’acompanya de l’ampliació de la concessió de gestió de l’aparcament a Saba en 15 anys, de l’any 2031 fins a 2046.

L’acord també inclou un increment de 21 cèntims/hora per a la tarifa d’estiu (de l’1 de juny al 30 de setembre), i el manteniment dels avantatges vigents per a residents i visitants ocasionals: 24 hores d’aparcament gratuït pels primers i els 30 primers minuts lliures per a tothom.

L’acció s’emmarca en el context d’un projecte més ampli de millora del tot l’entorn de l’aparcament, com preveu el Pla de Comerç, i que també s’està executant en paral·lel amb les obres de reforma l’Av. Doctor Fleming per convertir-la en un espai prioritari per passejar-hi o fer-hi estades a les terrasses dels establiments de restauració, que connecti de manera natural l’aparcament amb la zona comercial del nucli urbà de Platja d’Aro, que s’inicia a les galeries.

Les obres a la Plaça d’Europa s’han desenvolupat per fases o per zones i, per tant, sempre s’ha mantingut la possibilitat d’aparcar-hi. D’aquesta manera, s’ha minimitzat l’impacte sobre els usuaris i, a la vegada, s’ha respectat al màxim la seva usabilitat en dates assenyales com Setmana Santa, estiu o Nadal.

Un primer gruix d’accions van ser la redefinició i la millora dels accessos i sortides per a un major flux en temporada alta: s’han anul·lat les entrades i sortides de l’Av. Doctor Fleming -només es manté una sortida a la part sud de l’aparcament pels vehicles procedents de la planta subterrània-; alhora que s’ha potenciat l’entrada i sortida per l’Av. Juli Garreta, mantenint les entrades i sortida per Av. de Castell d’Aro.

A totes s’ha instal·lat un nou sistema de control amb reconeixement de matrícules dels vehicles (QR, App, Productes i VIA T).

El segon grup d’intervencions ha estat les obres exteriors: reforç de la senyalització i millora de la il·luminació amb tecnologia LED; reparació i pavimentació de tot de l’aparcament en superfície i reposició de totes les jardineres (canvi dels antics elements de formigó per nous d’acer) i un nou col·lector d’aigües pluvials per evitar acumulacions d’aigua els dies de pluja.

També s’ha reordenat la circulació interior amb pintura horitzontal, s’ha millorat l’accés i mobilitat dels vianants, i s’han localitzat millor i prioritzat les places per a persones amb mobilitat reduïda (PMR).

A més, s’ha creat una àrea d’aparcament per a 20 bicicletes (a la zona subterrània amb tancament perquè sigui més segura), 10 places de càrrega de vehicles elèctrics -la zona més àmplia del municipi amb aquest objectiu- (8 en superfície i 2 al soterrani); i la instal·lació està preparada per ampliar, amb facilitat, el nombre de places en el futur (carregadors semiràpids amb potències entre 7,4 i 22 kWh, que cobreixen les necessitats i requisits dels nous models de vehicles elèctrics). Alhora, els abonats poden contractar el ParkElectric amb un carregador exclusiu i 160 kWh al mes.

Darrerament, en relació amb l’eficiència energètica, tot l’enllumenat exterior ha estat substituït per tecnologia LED; i s’han instal·lat 240 m² de plaques fotovoltaiques a la marquesina de vianants exterior amb transformadors i acumuladors d’energia elèctrica, pel consum dels carregadors de vehicles elèctrics i amb l’excedent alimentar diversos sistemes operatius pel mateix aparcament.

Hola 👋
Benvingut al diari digital

de Ràdio Platja d'Aro.

Subscriu-te i rep les últimes notícies a la teva bústia, cada dia.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.