El curs el promou la Unitat de Joventut i m’emmarca dins les accions que fa la regidoria perquè tinguin una manera positiva d’entendre i posicionar-se davant la vida
Fins al dissabte, 14 de gener, tretze joves de 18 a 29 anys, imparteixen un curs de monitor/a de lleure a Platja d’Aro.
L’horari del curs és de 9 a 13:30 h i de 14:45 a 19:00 h. Les sessions s’imparteixen en el Centre Cívic Vicenç Bou i estan dirigides pels professionals de l’Escola de l’Esplai de Girona, entitat que componen una seixantena d’experts en diverses especialitats i que totalment provenen de l’associacionisme educatiu.
La normativa estableix que per fer el curs de monitor/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil, els i les alumnes han de tenir 18 anys complerts i tenir el Grau en educació secundària o equivalent assolit.
A través del curs poden aspirar a obtenir la titulació oficial de Monitor/a de Lleure Educatiu de la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya. Per aconseguir-lo han d’acreditar un nombre d’hores de formació teòrica i de pràctiques. Concretament, 100 hores de formació presencial + 25 hores de formació no presencial així com 160 hores d’etapa de pràctiques + 25 hores d’elaboració de la memòria de pràctiques.
A banda de les sessions a Platja d’Aro, els dies 2 i 3 de gener, faran un intensiu en casa de colònies amb pernoctació i pensió completa.
La finalitat d’aquest curs és fomentar unes competències bàsiques per poder accedir en el món laboral i facilitar als i les joves l’accés en el món laboral.
Des de la Unitat de Joventut de l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro es porten a terme diferents formacions al llarg de l’any amb l’objectiu de facilitar a les persones joves del municipi un primer contacte amb el món laboral, fomentar les habilitats laborals i l’adquisició de competències professionals. En aquest sentit, una de les missions de la regidoria és acompanyar als i les joves del municipi, de manera global, en l’adquisició d’habilitats, hàbits i valors. En definitiva, que tinguin una manera positiva d’entendre i posicionar-se davant la vida.