També s’ha analitzat la situació actual del sector
Aquest matí s’ha celebrat a Platja d’Aro una reunió entre el director general de Promoció Econòmica, Lluís Juncà; el secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta; el gerent de la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre, Martí Sabrià; i la vicepresidenta de l’associació, Montse Closas.
L’objectiu de la trobada ha estat avaluar la situació actual i parlar d’algunes inquietuds de l’empresariat turístic del litoral gironí com les inspeccions i el registre del control horari.
Redistribució de les inspeccions per assolir l’igualtat de condicions entre establiments
Tal com han explicat des de la Unió, un dels punts tractats durant la trobada han estat les inspeccions realitzades pel Departament de Treball en el sector turístic. Des de la Unió s’ha mostrat una clara predisposició per seguir complint amb la normativa però s’ha insistit en la necessitat de redistribuir les inspeccions. “Els establiments que obren tot l’any acostumen a ser els que pateixen més inspeccions. En canvi, els que només obren en temporada alta no hi estan tan sotmesos. Per tant, el que demanem és que hi hagi una redistribució de les inspeccions. Bàsicament per estar en igualtat de condicions”, ha assenyalat el gerent de l’associació, Martí Sabrià.
En termes similars s’ha expressat el director general de Promoció Econòmica, Lluís Juncà, que ha remarcat la necessitat de “garantir que es promocioni aquells que fan la feina ben feta, i posar les coses més difícils als que no s’esmeren”. Davant les peticions de la Unió, el representant de Treball ha comentat que, malgrat que la planificació de les inspeccions ja està feta, la intenció és “redistribuir les actuacions aquest mateix estiu, ja que considerem que és l’època de l’any que s’incrementa l’economia submergida i per tant, la competència deslleial”. A més, Josep Ginesta també ha comentat que durant l’any passat es van fer prop de 1.400 actuacions a Girona, i que això va permetre la regularització d’un miler de treballadors del sector turístic”.
El nou registre del control horari és una dificultat pel sector
Des de la Unió també han explicat que durant la trobada d’aquest matí s’ha parlat de l’entrada en vigor de la normativa que obliga a les empreses de tenir un control efectiu del nombre d’hores que realitzen els seus treballadors.
“En el nostre sector no és fàcil aplicar el registre horari. Quan un client està assegut a taula, no podem marxar. A més, també hem de tenir en compte que el sector concentra la feina en els mesos d’estiu”, ha afirmat Martí Sabrià un cop finalitzada la reunió. En aquest sentit, el gerent de la Unió ha anunciat que “treballarem junts per fer entendre que som un tipus d’activitat especial”.
El secretari general de Treball, Afers Socials i Famílies, Josep Ginesta, segons han comentat des de la Unió, ha compartit l’optimisme de Sabrià de cara a trobar una fórmula, i ha lamentat que l’aplicació de la llei -encara sense reglament per la seva aplicació com a normativa- s’hagi fet de forma precipitada. “El que està en joc no només és el compliment de la normativa sinó també la satisfacció del client”, ha conclòs el gerent de la Unió d’Empresaris d’Hostaleria i Turisme de la Costa Brava Centre.