Trànsit estudia tallar l’accés a Castell d’Aro des de la variant per evitar que els conductors facin drecera pel nucli

El Servei Català de Trànsit (SCT) reforçarà els filtratges a les sortides de la C-31 al voltant de Santa Cristina d’Aro i en tallarà un accés, per evitar que els conductors facin drecera pel poble en les operacions tornada.

Aquest divendres, 9 de maig, s’ha celebrat una trobada entre el Servei Català de Trànsit i l’Ajuntament de Santa Cristina per a tractar el problema dels vehicles que col·lapsen el municipi durant les operacions de tornada a casa.

En la reunió hi han participat l’alcalde de Santa Cristina d’Aro, Josep Xifre; el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel; Susana Poch, cap del Servei Territorial de Trànsit a Girona; el 1r tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Santa Cristina d’Aro, i el cap de la Policia Local, Juan Francisco Gómez.

Un dels punts clau serà a l’entrada al poble per l’autovia des de la sortida 314 on hi haurà panells lluminosos indicant que l’única opció per seguir en direcció Barcelona és per la C-31. Això provocarà que aquells que vulguin fer la picaresca i passar per dins del poble es trobin l’accés de nou a l’autovia tallat.

Unes mesures que començaran a aplicar-se el pont de la Pasqua Florida de principis de juny. Els conductors que durant l’operació tornada tinguin previst fer la “picaresca” de passar per Santa Cristina d’Aro per estalviar-se la cua, han de saber que no els sortirà bé.

Si la seva destinació és Girona o Barcelona hauran de seguir per l’autovia encara que hi hagi cua.

En canvi, si són veïns o han de fer qualsevol gestió a Santa Cristina d’Aro, Castell d’Aro, S’Agaró o algun altre poble de la rodalia, podran desviar-se. Això es farà amb panells informatius per tal que els conductors se n’assabentin.

Ara bé, si algú pretén fer veure que necessita passar per Santa Cristina, i el seu objectiu és tornar a l’autovia per seguir en direcció Barcelona i estalviar-se cua, es trobarà que haurà de fer mitja volta, just a l’accés que hi ha des de Santa Cristina a la C-31, ja que quedarà tallat i “perdran encara molt més temps”.

Aquest acord és conseqüència del malestar que el poble viu en cada operació tornada des de la costa cap a Barcelona i que va obligar l’Ajuntament a tallar els accessos al municipi la setmana passada i només deixar-hi entrar els veïns. 

“El que volem és que no arribin a entrar i que es mantingui el flux de vehicles per la C-31, que és per on han de passar”, assenyala el director de l’SCT, Ramon Lamiel. L’alcalde de Santa Cristina, Josep Xifre, explica que la decisió de tallar els accessos va ser una “reivindicació” i que ha servit per posar “solució a un problema pels veïns”. 

A més de tallar l’accés a l’autovia des de la sortida del poble, també es podria arribar a tallar dues sortides de la C-31 que porten a Santa Cristina d’Aro i a Castell d’Aro. Ara bé, aquesta decisió s’ha de prendre en consens també amb l’Ajuntament de Castell d’Aro, Platja d’Aro i S’Agaró. 

“Es tracta que no hi arribin, i per això cal un filtratge més contundent, amb més aparells i més presència”, ha explicat Lamiel que, reconeix, que es poden trobar que el primer pont que es posaran en marxa les mesures, el de principis de juny, hi pugui haver una acumulació de vehicles a dins de Santa Cristina que continuïn intentant fer la picaresca i es trobin que han de girar cua. “En som conscients, ho hem parlat i el pot perjudicar inicialment, però estem disposats a jugar”, ha remarcat. 

Els navegadors

Una de les qüestions que més preocupa Trànsit és que els navegadors dels cotxes ofereixin una ruta alternativa més ràpida per poder arribar a Barcelona quan detecta congestió a la C-31. En aquests casos, els dispositius ofereixen la possibilitat de passar per dins de Santa Cristina d’Aro i estalviar-se una estona de cua. Lamiel ha explicat que estan intentant treballar amb la gestió de dades que agafen les operadores com Google Maps, per indicar que hi ha una incidència a la ruta que proposa el navegador per dins del poble. 

“La idea seria afegir des del nostre sistema aquella incidència i qualificar-la com a tal, de tal manera que el navegador la incorpori. A partir d’aquí haurem de mirar com ho fem perquè surti que està prohibit passar per allà”, ha explicat el director. 

Finalment, des de l’SCT, han confirmat que s’està treballant en la reposició d’un radar actualment en desús i que l’alcalde havia proposat retirar perquè no funcionava. Lamiel ho ha descartat i ha revelat que la sinistralitat ha caigut de manera destacada gràcies al radar. 

(font: Informatius RPA i ACN)

Hola 👋
Benvingut al diari digital

de Ràdio Platja d'Aro.

Subscriu-te i rep les últimes notícies a la teva bústia, cada dia.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.