El Platja d’Aro “A” agafa velocitat de creuer: victòria de prestigi davant l’Andorra

Data de la competició: 31 de gener de 2026
Resultat: Platja d’Aro “A” 7 – 3 Andorra

El Platja d’Aro “A” segueix el seu procés de redempció a la Lliga Catalana. Després d’una ensopegada possible, però inesperada a la primera jornada contra l’equip de Cerdanyola del Vallès, els actuals campions de la Divisió d’Honor (2024) i de la Copa Catalana (2025) han posat la directa. Després de vèncer la setmana passada a un Badia del Vallès que, tot i ser nouvingut, ha demostrat una compacitat que el farà sobreviure a l’elit, ahir va ser el torn de l’Andorra. Amb qui mantenim una història comuna, ja que l’any 1 de la COVID-19, tots dos equips vam pujar a la Divisió d’Honor, sense haver de disputar la darrera ronda pel tancament del ja llunyà març de 2020, en trobar-nos empatats en el primer lloc de la classificació de Primera Divisió.

Dels Grans Mestres al debut del “Castell”

El matx es va decidir en la qualitat dels taulers de dalt. El duel de titans al primer tauler no va decebre: el GM Màksim Chigaev va demostrar la seva classe en superar el prestigiós GM Òscar de la Riva, marcant el camí per al 7-3 final.

Però la notícia també va ser al darrer tauler, on es va viure un duel generacional ple de simbolisme. El veterà Carles Castillo debutava amb el club i, fent honor al seu cognom, va ser un castell inexpugnable a la nostra vila, CASTELL D’ARO que ens acull i és un lloc que la tranquil·litat convida a practicar el nostre noble esport-ciència. Una solidesa que recorda que, per guanyar lligues, cal tant el talent dels joves com el saber fer dels veterans.

Postpartit: Salut i Territori

Com ja és tradició, la competició es va maridar amb el territori. Molts van aprofitar per recórrer la Ruta de les Fonts de Castell d’Aro, que llueix millor que mai amb les noves indicacions i aigua generosa. Qui subscriu aquestes línies pot donar fe que un bany reparador després de la tensió del tauler és la millor recepta per encarar el que ve.

Pròxima parada: El Degà

La setmana vinent no hi ha treva. El Platja d’Aro visita el Barcelona, el club degà i candidat a tot. Tot i que l’any passat la victòria va caure del costat empordanès, s’espera que els barcelonins posin tota la carn a la graella per venjar-se. Serà una autèntica prova de foc per veure si estem llestos per revalidar el títol.

Dabaí PDA!

Crònica elaborada per Jordi Díaz Comas del Club Escacs Platja d’Aro.

Teniu més informació sobre el club a Platjadarochessclub.cat

Ràdio Platja d’Aro no es fa responsable dels escrits, idees i opinions expressades pels seus col·laboradors en els articles.

Hola 👋
Benvingut al diari digital

de Ràdio Platja d'Aro.

Subscriu-te i rep les últimes notícies a la teva bústia, cada dia.

No enviem correu brossa! Llegeix la nostra política de privacitat per a més informació.

Comparteix

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Mou la fletxa a la dreta

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.