Aquest dijous, 9 d’octubre, al migdia, ha començat la 37a Festa de la Cervesa de Platja d’Aro, que enguany s’allargarà fins aquest diumenge festiu, 12 d’octubre, a la Plaça del Mil·lenari.
Una edició de la tradicional Oktoberfest on es manté l’aposta per la sostenibilitat i els gots de 33 cl. són reutilitzables, enlloc dels de plàstic d’un sol ús: amb la primera consumició cal adquirir-los directament als estands per 1 euro i després conservar-los, ja que no són retornables.

Durant quatre dies, els milers de visitants previstos, poden gaudir de la cervesa, la música i l’animació que caracteritzen aquesta celebració d’origen alemany que ha esdevingut des de l’any 1987 la gran festa de tardor de Platja d’Aro.
L’Oktoberfest obre tots els dies a les 12.30 h del migdia, i tanca l’activitat a la 01 h de la matinada, (excepte la darrera jornada, diumenge 12 d’octubre que ho farà a les 23 h).
La inauguració s’ha fet aquest dijous, a les 21 h, amb la tradicional Punxada del Primer Barril; i amb el gran concert d’obertura a càrrec de Mama Dousha, on l’artista Bruno de Fabriziis fusiona música electrònica, cançó d’autor i pop urbà per crear un estil fresc i modern com ho demostra l’èxit de la seva composició Rikiti.
Enguany també estan previstes les actuacions de The Country Revival Farmers (country i balls en línia), Les Funktory (funk, soul i música negra), Slainte (música celta), La Betty Orquestra (versions de totes les dècades), Todos Los Gatos Son Pardos (rumba). Una programació musical que es completa amb les xarangues Band Torrats i Bufant Fort Street Band, la discomòbil de la Fundación Ibiza, que alhora amenitzarà el Beer-Mut de les 13 h de divendres, dissabte i diumenge. També hi haurà la clàssica visita de la Xalarina i en Xalarí amb el seu espectacle familiar (diumenge 12 d’octubre · 18 h).
Els estands ofereixen una àmplia i variada gamma de productes gastronòmics, des de barquetes fins a entrepans, i les especialitats pròpies de cada establiment. Es manté l’estructura habitual: els estands envolten el perímetre de la Plaça del Mil·lenari i en l’espai central hi ha instal·lades taules i cadires per als visitants. Hi participen els establiments locals Las Delicias, Don Quijote, Disco Zsa-Zsa, El Golfo Food & Drinks, Gib’s i El Rincón de Carolina. S’estableixen preus unificats per la canya nacional de 22cl i 50 cl: 2’50 i 4 euros; i lliure per a les d’importació; 1’50 euros l’aigua i 2’50 el refresc.
Per commemorar més de tres dècades i mitja de celebració, a més, es pot adquirir la característica gerra de ceràmica (6 euros), que incorpora la imatge promocional d’enguany, elaborada per l’equip d’il·lustradors Brosmind.



